WINTERTREKTOCHT 23, 24 en 25 januari 2004
Winter 2000…Op een stille paalkampeerplaats ergens in het oosten heb ik mijn tent snel neergezet. In het donker zit ik vervolgens een potje te koken. Niet handig, ik heb veel te lang onderweg in de dorpskroeg gezeten. Een uil reageert op het kabaal van de brander en gaat op zoek naar een andere plek. De temperatuur zakt naar -5 op mijn meter. Het is een heldere avond met een prachtige sterrenhemel. Als ik om 21.00 na een korte wandeling warm de slaapzak opzoek begint het zacht te sneeuwen. Ik controleer de tent zodat hij voldoende strak staat en ga slapen. De volgende ochtend licht er een kleine tien centimeter. Vanuit de tent heb ik een prachtig uitzicht op het winterse landschap. De brander gaat aan voor het ontbijt terwijl de rijp aan de binnenkant van de tent begint te druppelen. Een half uur later stap ik stap weer op de fiets verder naar het oosten…..
Het is 24 januari 2004 en ik start met een nieuwe tocht…
Wanneer
Vrijdag 23, zaterdag 24 en zondag 25 januari 2004.
Waar
Twente en mogelijk een gedeelte van Duitsland.
Programma.
Vrijdagmiddag of -avond bijeenkomen op een kampeerterrein.
Zaterdag: Fietstocht van ongeveer 50 á 60 km. Overnachten op een kampeerterrein.
Zondag: Fietstocht van ongeveer 50 á 60 km. Einde bij het eerste kampeerterrein of een station van de NS.
Belangrijk
Een 4-seizoenentent. Een 3-seizoenentent kan als de weersomstandigheden dat toelaten (bijv geen zware sneeuwval)
Winterslaapzak.
Fietskleding aanpassen aan het seizoen. Beter is om bijvoorbeeld bergschoenen te dragen dan fietsschoenen.
Iedereen zorgt zelf voor de maaltijden.
Informatie over winterkamperen
Op Pad van december 2002
Blad Outdoor november en december 2002.
Tijdschrift de Wereldfietser nr. 1 winter 1999 Artisch Alfabet.
Tijdschrift de Wereldfietser winter 2001, artikel “Die mooie witte wereld”
Voor verdere informatie én Aanmelding
Gerard Poorthuis 0226-413654 (na 19.00)
g.poorthuis@quicknet.nl
Winter 2000…Op een stille paalkampeerplaats ergens in het oosten heb ik mijn tent snel neergezet. In het donker zit ik vervolgens een potje te koken. Niet handig, ik heb veel te lang onderweg in de dorpskroeg gezeten. Een uil reageert op het kabaal van de brander en gaat op zoek naar een andere plek. De temperatuur zakt naar -5 op mijn meter. Het is een heldere avond met een prachtige sterrenhemel. Als ik om 21.00 na een korte wandeling warm de slaapzak opzoek begint het zacht te sneeuwen. Ik controleer de tent zodat hij voldoende strak staat en ga slapen. De volgende ochtend licht er een kleine tien centimeter. Vanuit de tent heb ik een prachtig uitzicht op het winterse landschap. De brander gaat aan voor het ontbijt terwijl de rijp aan de binnenkant van de tent begint te druppelen. Een half uur later stap ik stap weer op de fiets verder naar het oosten…..
Het is 24 januari 2004 en ik start met een nieuwe tocht…
Wanneer
Vrijdag 23, zaterdag 24 en zondag 25 januari 2004.
Waar
Twente en mogelijk een gedeelte van Duitsland.
Programma.
Vrijdagmiddag of -avond bijeenkomen op een kampeerterrein.
Zaterdag: Fietstocht van ongeveer 50 á 60 km. Overnachten op een kampeerterrein.
Zondag: Fietstocht van ongeveer 50 á 60 km. Einde bij het eerste kampeerterrein of een station van de NS.
Belangrijk
Een 4-seizoenentent. Een 3-seizoenentent kan als de weersomstandigheden dat toelaten (bijv geen zware sneeuwval)
Winterslaapzak.
Fietskleding aanpassen aan het seizoen. Beter is om bijvoorbeeld bergschoenen te dragen dan fietsschoenen.
Iedereen zorgt zelf voor de maaltijden.
Informatie over winterkamperen
Op Pad van december 2002
Blad Outdoor november en december 2002.
Tijdschrift de Wereldfietser nr. 1 winter 1999 Artisch Alfabet.
Tijdschrift de Wereldfietser winter 2001, artikel “Die mooie witte wereld”
Voor verdere informatie én Aanmelding
Gerard Poorthuis 0226-413654 (na 19.00)
g.poorthuis@quicknet.nl