Additionally, paste this code immediately after the opening tag: VK-fietshoes in de Thalys - Forum Wereldfietser

VK-fietshoes in de Thalys

Heeft iemand ervaring met gebruik van de VK-fietshoes in internationale treinen, zoals de Thalys?

In de Thalys moet de fiets in een hoes, maar die fiets moet in het bagagerek bij de deuren passen. Het pakketje mag niet langer zijn dan 120 cm en breder dan 90 cm. Je moet dus je wielen van je fiets afhalen, lowriders eraf, stuur eraf, zadel eraf, trappers eraf. Heb je spartborden, dan kun je het beste je achterspatbord losmaken en wat naar voren buigen, zodat je fiets binnen de afmeting van 120 cm komt.
Advies: stap op Amsterdam Centraal in en ben er op tijd: want dan heb je kans dat er in het bagagerek nog ruimte is voor je fiets.

Hoi Bert,

weet jij of je ervoor moet zorgen dat de conducteur niet kan zien dat er een fiets in zit? Iemand heeft mij wel eens verteld dat de conducteur zag dat er een fiets in een zak zat, en zij is toen geweigerd. Maar ik weet niet of hij binnen de afmetingen viel of dat het een 'baquetje aap' is.

En doet een dichtgevouwen fietshoes die vastgezet is met plakband dan?

Eric

Ha die Eric,

Een verpakte fiets in de Thalys mag tegenwoordig officieel.

Zie het volgende op de site van Thalys: http://www.thalys.com/nl/nl/praktische- ... ens/bagage



Reglement inzake "Bagage"

Voor omvangrijke bagage kunt u gebruik maken van de bagageruimtes aan het einde van elke rijtuig.

Toegestane bagage:
Worden beschouwd als bagage: reistassen, rugzakken, koffers en ander reisgoed waarvan de grootste afmeting niet meer is dan 85 cm.

Het omhulsel, volume en gewicht zijn zodanig dat de reiziger de bagage kan dragen en in de daartoe bestemde ruimtes aan boord van de trein kan plaatsen zonder dat het de reizigers of het boordpersoneel in hun bewegingen belemmert. Om conform te zijn, moet de bagage aan boord een adreskaartje dragen waarop de reiziger zijn naam en voornaam vermeldt.

De bagage valt steeds onder de volledige verantwoordelijkheid van de reiziger.

Kenmerken :
Maximum aantal stukken per betalende reiziger : 3
Maximum gewicht per bagagestuk
Afmetingen van een bagagestuk : grootste afmeting ≤ 85 cm
Worden eveneens beschouwd als "bagage":

Rolstoelen, zowel manueel bediende als elektrische;
Kinderwagens en wandelwagens (opgevouwen);
Fietsen beschermd met een hoes van 120 x 90 cm (voorwiel gedemonteerd);
Vouwfietsen;
Ski's in een beschermhoes;
Surfplanken in een hoes van 120 x 90 cm;
Draagbare muziekinstrumenten.

Vooral dat laatste is dus ook voor jouw interessant: jouw drumstel mag dus mee de Thalys in.

Maximum aantal stukken per betalende reiziger : 3
Das lekker...
Ik vertrek volgende week met de TGV van Brussel naar Avignon.
De Koga en 6 tassen (4 zijtassen, drybag en stuurtas) gaan mee.
Ik hoop maar dat ze een beete soepel zijn met de regels :?

7 dagen Avignon - Pamplona via de Aubisque, Hautacam en Aspin, ik heb er zin in!!!!

Dan stop je de 4 zijtassen en de drybag toch in één grote vuilniszak.....

Veel plezier
Eric