Additionally, paste this code immediately after the opening tag: benauwde momenten voor Bernadette in Mongolie - Forum Wereldfietser

benauwde momenten voor Bernadette in Mongolie

Bernadette heeft benauwde momenten beleefd in Mongolie.
Gelukkig is zij uit haar bedreigende situatie kunnen ontsnappen.

zie: http://Bernadette.reisprofiel.nl/&el=2&sp=1029&it=3805
Kijk op reisverslagen Mongolie 21 sptember 2008

Bernadette, heel veel sterkte en laat je reis niet verpesten door een mafkees!!!!!!!!!

Heftig, en wat een drama :cry:

Tja als vrouw wordt je jammer genoeg nog door een gedeelte van het andere geslacht gezien als loslopend (beschikbaar) wild. Jammer!! Maar laten we vooral deze mannen niet de lol gunnen dat we voor hen onze vrijheid opgeven.

Vanaf deze plaats...Laat je niet kisten meid door zo'n hork Bernadette! Behoud en geniet vooral van je vrijheid.

Zo'n eikel zou mijn reis toch echt wel behoorlijk verpesten, hoor!
Als ik het zo lees bij Bernadette dan heeft zij daar ook wel last van, zeker voor wat betreft Mongolië. Yek! Ik vind B. wel heel dapper, ik zou het überhaupt eng vinden in mijn eentje daar in the middle of niks te fietsen.

Als je reist kan je soms zo ontzettend kwetsbaar zijn....Maar gelukkig zijn er een heleboel mensen geen engerd en gaat er heel erg veel goed. Ik vind het angstig dat je nooit kan weten waar of wanneer er zo'n griezel opduikt. Ben zelf wel eens lastig gevallen in Laos (niet ernstig hoor! beetje froteren en opdringen, handen waar je het niet wil, ieh) terwijl je daar nooit iets over leest. Volgens de reisgidsen worden vrouwen daar niet lastig gevallen.
Voor sommige mannen is een alleen reizende vrouw kennelijk een uitgelezen kans om.....Dan heb ik nog niet over alle schijnbaar onschuldige potloodventers die je als vrouw alleen of met twee vrouwen op de fiets en bij het hardlopen tegenkomt.. Heb al wat vlezige aanhangsels ongevraagd mogen aanschouwen... Al is de laatste al wat jaren geleden (ben kennelijk niet meer de doelgroep).Als ik met een man fiets of hardloop gebeurt dat nooit, dat is zo anders.

Kranig geweerd, Bernadette. Super!!!!

Ha Bert, Haike, Blanche en Spinnetje,

Hartstikke bedankt voor jullie warme support, doet me echt goed!
Ik voel me al weer een stuk beter. Ik ben blij dat ik toch ben door gefietst naar UB ook al stond ik op het punt op een goed moment op de bus te stappen. Daar had het weer ook wel mee te maken maar toch, het feit dat dat stuk vreten me in de tang zou houden was niet echt een prettig idee. Als vrouw blijf je kennelijk lid van de doelgroep, ik ben 52, die knaap hooguit 22 en het was zeker niet zijn eerste keer.
Ik vind het trouwens erg opvallend dat ik alleen reacties van vrouwen krijg. Muv Bert, bedankt Bert!
Mijn visum voor China is nu onderweg en ik heb er zin in om daar weer te gaan fietsen, weer lekker op mijn eigen. Mongolie heb ik wat fietsen betreft even gehad.

Op mijn tijdelijke flatje in UB heb ik wat tijd om te schrijven en binnenkort komen er een boel mooie verhaaltjes over Pakistan dus ik hoop dat jullie me blijven volgen.

groetjes,
Bernadette

ps excuses Haike! met speciale dank!

Goed zo !!!
Dan beloof ik dat ik verder blijf genieten van je verhalen terwijl ik mijn dagelijkse ding doe op kantoor enzo!

p.s. Ik dacht eerst ook dat Haike een vrouw was maar...
je hebt toch echt van twee mannen (Bert en Haike) een reactie. :wink:

Bernadette, ik leef met je mee!

Net als veel vrouwen heb ook ik dit geweld meermaals ervaren. Dit soort geweld komt heel vaak uit onverwacht intieme hoek. Maar niet alleen.

Jij beschrijft hoe je jezelf hebt weten te bevrijden. Dat getuigt niet alleen van een onvermoede fysieke kracht maar vooral van een morele. Daar mag je trots op zijn. Daar kun je uit putten.

Het is waar dat de beelden ervan niet zomaar uit je hoofd verdwijnen. Het is een zekere bezoedeling die hardnekkiger lijkt te zijn dan de fysieke. Alles wat je ooit mooi en kwetsbaar leek, draagt een grauwsluier. Het slijt. Het verdwijnt. Ik verzeker het je.

Geef het tijd en geniet van zoveel mogelijk.
Maar dat doe je al, lees ik... :wink:

cyclingreddevil schreef:
ps excuses Haike! met speciale dank!
Graag gedaan Bernadette,.... enne je bent niet de eerste die me voor een vrouw uitmaakt dus daar hoef je geen excuus voor te maken :lol:

Maar ik ben inderdaad van het mannelijke geslacht en ik geloof niet dat dat gaat veranderen.... :wink:

Goeie tocht verder :!: :!: