Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Lekkende Magura - Forum Wereldfietser

Lekkende Magura

M'n achterrem (H33) lekt een beetje olie. Aan de linkerzijde (daar waar de 'remkabel' en het 'overbreng' slangetje samenkomen). Het is niet veel, rond de afdichtschroefjes zit wat olie. Ik heb deze schoefjes iets aangedraaid maar zonder resultaat. Ik wil ze niet forceren. Is dit een vaker voorkomend probleem? De fiets is een paar maanden oud (uiteraard heb ik garantie).
Niels1975 schreef:uiteraard heb ik garantie
Als je er aan gaat prutsen heb je geen garantie meer. Dus of je neemt zelf alle verantwoordelijkheid en demonteert de zaak vakkundig* om het slangetje er goed op te zetten met als risico dat als er een fabricagefoutje in zit je zelf voor de gevolgen opdraait of je gaat even naar degene waar je de fiets van hebt.
Succes,
Leon

* als je twee rechterhanden hebt en gereedschap dan volstaat een (reparatie)handleiding, als je maar één rechterhand hebt is een reparatiecursus een goed idee om de linkerhand om te scholen.

Ik weet het. Ik was niet van plan om eraan te prutsen. Al voel ik wel sterk de neiging om dit te doen! Ik zal binnenkort terug moeten naar de winkel.
Ik vroeg mij af of dit een bekend euvel is.
Volgens mij komt de olie uit de pakking (schroefje) en niet uit het slangetje.
Niels1975 schreef:M'n achterrem (H33) lekt een beetje olie. Aan de linkerzijde (daar waar de 'remkabel' en het 'overbreng' slangetje samenkomen). Het is niet veel, rond de afdichtschroefjes zit wat olie. Ik heb deze schoefjes iets aangedraaid maar zonder resultaat. Ik wil ze niet forceren. Is dit een vaker voorkomend probleem? De fiets is een paar maanden oud (uiteraard heb ik garantie).
Verbinding moet droog zijn en blijven.
slangpilaar, controleer of de leiding niet gescheurd is
tonnetje: ik zou de wartelmoer losdraaien en controleren of het tonnetje wel 2 mm ver over het leidingeinde is geschoven (dat kan als je voorzichtig bent zonder naderhand ontluchten) Zoniet leidingeinde afsnijden en met een nieuw tonnetje monteren

Om dat tonnetje in de leiding te krijgen heb je wel een speciaal tooltje nodig, levert Magura dat eigenlijk mee bij de remmen?

Haike schreef:Om dat tonnetje in de leiding te krijgen heb je wel een speciaal tooltje nodig, levert Magura dat eigenlijk mee bij de remmen?
Dit zat niet bij de fiets.

Ik denk dat ik het overlaat aan een professional. Kan de fiets gelijk zijn eerste beurt krijgen.

Haike schreef:Om dat tonnetje in de leiding te krijgen heb je wel een speciaal tooltje nodig, levert Magura dat eigenlijk mee bij de remmen?
slangpilaren mep je IN de leiding, tonnetjes schuif je er over heen. Als in met je vingers

Das waar, maar als je de leiding moet afsnijden...