Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Kerst in Marokko?! - Forum Wereldfietser

Kerst in Marokko?!

Ja, ik verzin ook maar wat.

Eerder had ik het plan om naar Azië te gaan maar door de KLM kwam opeens Marokko voorbij......waarom niet? redelijke kans op mooi weer, dichtbij, goedkoop vliegen, mooooi landschap en volgens reisverslagen van andere fietsers zeer vriendelijke bevolking.

Ik kan vanaf half december +/- 3 weken op reis. Fietsen doe ik al wat langer, meestal met z'n tweeën en liever niet alleen; samen is het makkelijker en kun je indrukken en ervaringen delen onderweg. Het lijkt me leuk om met een klein groepje (~4 fietsen) op pad te gaan, op het asfalt maar zeker ook onverhard en de bergen in. Het aantal kilometers maakt me niet zoveel uit, ik hou er wel van om lange fietsdagen te maken ;-) en vind het leuk als als er gekampeerd kan worden. Midden/zuid Marokko lijkt me de beste bestemming in de winter. Zijn er anderen met plannen in deze richting? Deels samen fietsen kan natuurlijk ook; vrijheid blijheid!

Groet, Bert

Hoi Bert,

Ben je al lid van de wereldfietser?
Kom dan eens naar een weekend. Zoals bijvoorbeeld naar het najaarsweekend op 25 september. Voor meer info zie bovenaan op de frontpage/ beginpagina. De kans dat je hier mogelijke reisgenoten ontmoet is vele malen groter dan in het forum.

Mocht je nog tips hebben voor Marokko of een heuse Marokko film willen zien? Bezoek dan eens mijn weblog. Ik kan wel zeggen dat ik een aardige expert ben wat Marokko betreft. Wij gaan dt jaar voor de negende keer! Enne sorry, ons 'groepje' is al vol. (tis not personal) :wink:

Blanche

Afbeelding
Marokko 2008 op Youtube!

Hallo Blanche,

Thanx voor je reactie,

ja ik ben al lid en het lukt me steeds maar niet om naar een weekeind te komen. Ook a.s weekeind gaat niet lukken, ik zit dan in Fontainebleau te fotograferen......luxe probleem zogezegd. Ik kom dus ooit wel naar een weekeind als het uitkomt.
We hebben wel al twee keer als informant op de beurs in Rotterdam gestaan. En daar ook het idee Marokko opgedaan!
Jullie site had ik ook al bekeken en daar word ik dan weer nog enthousiaster van. 9 keer Marokko, dan moet er wel iets zijn wat jullie erg aanspreekt. Weet jij trouwens of er een kaart bestaat waar de campings opstaan? lijkt me geweldig als er gekampeerd kan worden.

ik ga nu even de vlucht boeken

Bert

avic schreef:Weet jij trouwens of er een kaart bestaat waar de campings opstaan? lijkt me geweldig als er gekampeerd kan worden.Bert
Yep, op de site van mijn digitale vriend Jan Cramer die ik ook geïntroduceerd heb bij het landeninfo gedeelte van de WF :wink: !
Ikzelf heb ooit info aangeleverd van een Nederlandse website met campings in Marokko en hijzelf heeft onlangs een digitale kaart geplaatst. http://marokko-per-rad.de//index.php Je moet jezelf hier wel eerst aanmelden voordat je alle items mag bekijken.

Succes met boeken en de reis.
Tot een volgend weekend?
Wanneer ga je precies en wat voor route neem je?

Hoi,

Vertrek op/rond 12 december tot de laatste dag van het jaar. Vliegen op Casablanca en trein naar Marrakech. vandaar uit zuid of oost verder. hangt beetje af van het weer. Ik wil proberen naar de Vallee du Draa te fietsen en dan verder zuidwaarts via Foum-Zguid + n 12..... (alles onder voorbehoud, ik begin me pas net te oriënteren)

Ik zie net de lijst met campings; top!

Groet, Bert

wel graag mooi weer!

avic schreef:wel graag mooi weer!
Hou er rekening mee dat je ook slecht weer kan hebben in Marokko :!: :!: Ook in zuid Marokko kan het regenen en 'koud' zijn. Bovendien kan het in de hoge Atlas sneeuwen en vriezen. Kijk altijd naar de weersverwachtingen en zorg dat je zowel winter- als zomerkleding bij je hebt.
Hallo Bert
Wij zijn al met een klein groepje met meerdere ideeen. Maar oa Marokko en diezelfde periode. Misschien valt het 1 en ander te combineren?
Groetjes Yvette