Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Nexus 8 premium naaf. - Forum Wereldfietser

Nexus 8 premium naaf.

Ik rij in januari van Bamako (Mali) naar Dakar (Senegel). Afstand is ongeveer 1400 km waarvan 500 km zal worden gereden op onverharde weg: wasbordpiste, gravelweg en andere pistes. Er zijn geen grote hellingen op het traject. Mijn fiets is een omgebouwde MTB met een nieuwe nexus premium naafversnelling (Mavic velg en DT Swiss spaken) en een alfine crank. Ik weeg ongeveer 80 kg en heb 12 kg bagage in de achtertassen.

1) Is deze versnellingsnaaf geschikt voor deze reis?

2) Als de naaf het zou begeven, wat gebeurt er dan: blijft hij op een bepaalde versnelling staan zodat er nog mee gereden kan worden of blokkeert hij?
bartel160 schreef:Ik rij in januari van Bamako (Mali) naar Dakar (Senegel). Afstand is ongeveer 1400 km waarvan 500 km zal worden gereden op onverharde weg: wasbordpiste, gravelweg en andere pistes. Er zijn geen grote hellingen op het traject. Mijn fiets is een omgebouwde MTB met een nieuwe nexus premium naafversnelling (Mavic velg en DT Swiss spaken) en een alfine crank. Ik weeg ongeveer 80 kg en heb 12 kg bagage in de achtertassen.

1) Is deze versnellingsnaaf geschikt voor deze reis?

2) Als de naaf het zou begeven, wat gebeurt er dan: blijft hij op een bepaalde versnelling staan zodat er nog mee gereden kan worden of blokkeert hij?
Zou me niet zo'n zorgen maken, tenzij je deze winter nog met de naaf onder water gaat fietsen

Dat je niet meer vooruitkomt is zeldzaam, meestal gaat het slecht schakelen, zwaar lopen of vallen er een paar versnellingen uit