Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Vitaminepillen - Forum Wereldfietser

Vitaminepillen

Wij denken er over om voor onze toekomstige fietsreis vitaminepillen mee te nemen om onze gezondheid/weerstand op peil te houden.
Wie heeft hier ervaring mee en kan ons een merk/soort aanraden?

Alvast Bedankt!

Natasja
http://www.geocities.com/opreisdownunder/

Hoi,
Voor een goed beeld is het misschien handig om te weten naar welke landen jullie gaan.
Dit met de gedachte dat je best wel naar een behoorlijk arm land moet gaan om een tekort aan vitaminen niet te kunnen vermijden. In de meeste arme landen ben je immers al gauw een rijkaard met genoeg geld om de beste etenswaren te kopen die er ter plaatse te krijgen zijn.
Ik dacht dat het wel duidelijk was door onze website, maar niet dus :oops: In ieder geval: Australie dus, we brengen ongeveer 3 maanden in de Outback door. Onderweg is dus niet altijd vers voedsel te krijgen (of het is verschrikkelijk duur).

Sorry, ik kijk nooit naar links die onder namen staan...
Zou je in Australie echt een tekort aan vitaminen kunnen krijgen? Ik vraag het me af. De westerse locals leven daar toch ook?
Fruitsap in pakken is in de westerse landen meestal toch al overdadig rijkelijk voorzien van vitaminetoevoegingen....
Leon

Heb er laatste tijd veel over nagezocht (wanwege een toekomste reis), waarna ik ze standaard ook in Nederland ben gaan slikken.

Ik raad toch aan een boek in de boekhandel te halen waar gewoon duidelijk alle vitaminen en mineralen in staan, met wat ze doen en met wat ze wel en niet samenwerken.

Zorg dat je ook wat (verzadigd en enkelvoudig onverzadigd) vet eet voor goeie opname en genoeg water drinkt voor je ze slikt. Dan worden zowel de vet oplosbare als de wateroplosbare vitamines het beste opgenomen.

Neem gewoon een multi vitamine supplement. Voordeel van een boek gelezen hebben is dat je veel beter inzicht hebt of de verhoudingen kloppen en of ze niet te duur zijn.

Zelf heb ik ze van het Kruitvat. Er staan verschillende potjes met verschillende hoeveelheden. Pak gewoon degene met de meeste inhoud. Is bv 6 euro voor 60 pillen. Kun je er 1 of 2 p.d. nemen. Ik raad wel echt aan om dat te doen vlak NA eten dat wat vet heeft. (vooral zuivel, als kaas, volle melk, echte boter...en natuurlijk het meeste vlees)

Neem je bv op je lege maag een flinke slok water en verder niks dan spoel je 90% gewoon door je darmen weer naar buiten. Je moet op z'n minst iets eten. Dit staat helaas zelden duidelijk op de verpakking.

Hopelijk heb je er wat aan.
Tropicare heeft multivitamine tabletten waar Caroteen inzit, hetgeen ervoor zorgt dat je huis beter resistent wordt tegen zonlicht. Caroteen beinvloedt de pigmentwerking van de huid. Wees wel terughoudend met vitaminegebruik. Zodra je stopt, kan het lichaam dit ervaren als een vitaminegebrek. Ik heb begrepen dat wateroplosbare vitaminen beter zijn. Dus neem vooral het advies van Joe in acht.
Als er iemand is met veel kennis is over vitaminen, meld je aan bij de redactie (redactie@wereldfietser.nl) . Wellicht leuk voor een stukje.

Solgar: Verreweg het best samengestelde multivitaminepreparaat dat er te krijgen is

Hoi Anna Maria,

ik ben reuze benieuwd waarom Solgar het beste samengestelde multivitaminepreparaat is. Kun je dat 'ter lering ende vermaak' uitleggen? Tropicare heeft overings zijn tabletten uit de handel genomen. Waarom? Commercieel waren ze niet aantrekkelijk. (er waren te veel grote spelers op de markt)

Met vriendelijke groet,

Eric