Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Mening over de Stevens Sovereign Lite XT - Forum Wereldfietser

Mening over de Stevens Sovereign Lite XT

Hallo,

Ik sta aan de vooravond van een wereldfietsersleven en ben dus op zoek naar de voor mij ideale fiets (binnen mijn budget).

Ik heb me al redelijk georienteerd en stuit nu op de Stevens Sovereign Lite XT.
Het valt me op dat je voor de € 1499,-- wel heel erg veel waar voor je geld krijgt. Concurrerende merken komen niet met de hoogwaardige onderdelen in dezelfde prijsklasse.

Heeft iemand ervaring met deze fiets of een Stevens fiets?

Wat is jullie mening over deze fiets?

Groeten, Rob.

hallo rob,

Ik heb de stevens galant lite, hij is nou ongeveer 3.5 weken oud maar hij bevalt uitstekend. Goede onderdelen en een goed frame dat lekker stijf en licht is qua gewicht.

Volgend jaar ga ik de eerste keer op fietsvakantie en dan kan ik er dus pas eigenlijk nog meer over zeggen maar veel meer mensen zeggen dat stevens qua kwaliteit gewoon erg goed is.

Inderdaad ziet er niet verkeerd uit. De nieuwste XT groep! Alleen zou ik een ander (Brooks) zadel prefereren, maar waar hebben we het dan nog over!

De Stevens fietsen zijn naast hun kwaliteit ook nog eens beauties om te zien.
Voor mijn vrouw hebben we het oog laten vallen om een Stevens Avantgarde Lady. Prachtig gevalletje.
We wachten nog even met de aanschaf; Eurobike komt eraan met de nieuwe 2009 modellen en vanaf januari kan het fietsplan van mijn vrouw's werkgever mooi uitkomst bieden.

Ik heb ook een Stevens, een X8lite, en heb er nu een goede 4000km
op de teller en ben heel tevreden van de fiets. Maar ik heb er wel een
ander zadel op gezet, een B####s :wink:
Stevens hebben een heel goede prijs en een heel goede afwerking. Koop ik mij nog eens een andere fiets, dan is er veel kans dat het weer een Stevens is.

'k heb een X6 (al + 10.000km), topfietsje, ook een aantal collega's rijden op Stevens fietsen, ook zij zijn zeer tevreden. Goede prijs kwaliteit. In de toekomst koop in alleen nog maar Duitse fietsen/merken!