Additionally, paste this code immediately after the opening tag: The man who cycled the world. BBC-1 23:35. - Forum Wereldfietser

The man who cycled the world. BBC-1 23:35.

Gisteravond was ene Mark Beaumont op BBC-1.
Hij fietst met een rot gang rond de wereld en het wordt nog gefilmd ook.
Deze meneer is de komende dagen is om de zelfde tijd op de TV.
Voor meer info: http://www.pedallingaround.com/start/

John.

Ik zag er ook een stuk van, ben zelf door hetzelfde gebied gekomen deze zomer alleen de andere kant op naar L'viv. Die Schot trapte 100 mijl gemiddeld per dag, en had ook nog last van maagproblemen. Was al blij als ik 100 km per dag deed. :-)

Morgen idd weer. Hij gaat Azië in....

Gr Hans

Interessant John, ik ga vanavond ook maar eens kijken!
johntelleman schreef:Gisteravond was ene Mark Beaumont op BBC-1.
Hij fietst met een rot gang rond de wereld en het wordt nog gefilmd ook.
Hij filmde meestal zelf, leuke beelden, vooral die verse rattenkeutels bij het ontwaken op een ranzig motelbed in India brrr :?
Bedankt voor de tip. Gezien het tijdstip, heb ik hem opgenomen.
Gisteren heb ik die van eergisteren gezien maar ik heb er erg van genoten. Het geeft heel goed de reis sfeer weer die ik normaal uit de boeken krijg.

Wat een aanslag op zijn lichaam doet die man...
6000 Kcal per dag. Hoe krijg je het weer binnen?

En (zonder een waardeoordeel uit te willen spreken) hij fietst met Rohloff. Benieuwd of daar nog gebreken mee optreden.

Weet iemand tot hoe lang deze serie loopt?
En hoeveel afleveringen er al geweest zijn?

Vanavond is het laatste deel 4 te zien op BBC1 om 23.35.
Zie ook http://www.bbc.co.uk/scotland/outdoors/ ... ng_around/
Je zou daar ook de afleveringen kunnen zien maar dan moet je in de UK wonen (misschien is dit via een omweg met een Anonymous Proxy Server ook hier te zien?)

Als iemand het lukt om deel 1 en 2 boven water te toveren houd ik me aanbevolen....

Gr
Eric

eric190173 schreef:Als iemand het lukt om deel 1 en 2 boven water te toveren houd ik me aanbevolen....

Gr
Eric
Deel 1, 2 en 3 kan ik mbv een UK proxy bekijken:
Je moet dan de volgende proxyserver in je internet instellingen invullen:
Adres 195.188.174.184 poort 8080

En dan surfen naar
http://www.bbc.co.uk/iplayer/tv/bbc_one/2008-08-18

gaat wel wat traag maar het werkt!

8)

Via bittorrent kan je de afleveringen ook downloaden.
Gisteren ben ik ook bij toeval op dit programma terechtgekomen. Erg indrukwekkend wat hij doet. Maar je kan iets heel leerzaams zien: het effect van voortdurende fysieke uitputting. Hij pleegt een enorme roofbouw op zijn lichaam, door steeds meer energie te verbruiken, dan dat hij binnenkrijgt. Kleine wondjes krijgt hij niet meer dicht (met name op zijn zitvlak), zijn reactievermogen neemt af (zie de gebroken spaken) en hij krijgt een soort tunnelvisie. Het enige waar hij zich nog aan vast kan houden is zijn einddoel. En dus lukt het hem om twee dagen voor te raken op zijn schema, dat al een verbetering van twee maanden is van het oude record! Als hij iets meer afstand had genomen, zou hij die twee dagen hebben gebruikt om zich eens helemaal vol te stoppen, lekker te relaxen en eens even zijn blik op iets heel anders te richten. Dik kans dat die twee dagen rust een investering gaan blijken, die zich later weer terug gaan betalen. Omgekeerd kan het niet nemen van rust betekenen dat hij die twee dagen voorsprong gaat verspelen.

Maar let er maar eens op, die tunnelvisie. Ik vind het in ieder geval heel leerzaam.

Ik vond ook het race-element in de docu wel heel erg de boventoon voeren. Eigenlijk vond ik die focus om elke dag maar 160 km te fietsen zelfs een beetje storend. Maar dat zal wel komen omdat ik zelf alleen voor het plezier fiets.

Het was mooi om te zien. Vooral de bijzondere voice-over en de teksten maken het heel heroisch! Alleen Engelsen kunnen zoiets doen lijkt het wel.

Een mooie combinatie tussen handycam opnamen, foto's en professionele opnamen. Er is af en toe gewoon een cameraman (m/v) ingevlogen.

Een jaar geleden hebben drie klanten op hun Koga's (ook zij) door Kirgizie gefietst en met een professionele camera een fietsdocumentaire gedraaid. Ik heb ze nog niet gezien, dus waarschijnlijk zitten ze nu in de montagekamer. (Dat is waar het verhaal meestal ontstaat)

Wel erg leerzaam, want Carla en ik gaan over onze komende tocht door Patagonie een videoreportage maken. We zijn er nu maar druk mee; met scripts schrijven, decoupage oefenen, OS, establishings, cutaways enzovoort. En morgen ga ik een beugel maken voor voorop de fiets om tijdens het fietsen mijn gezicht te filmen terwijl ik iets vertel (met een draadloze revers).

Mocht iemand veel ervaring hebben met ENG camera's, dan ben ik daar zeer geinteresseerd in. :idea: Kom dan vooral eens langs voor koffie, thee en negerzoenen.
:wink:
Eric

Heb het ook bekeken. Tjonge: 197 dagen fietsen met een gemiddelde van 120 miles,.... dat is ongeveer 190 km/dag, met bepakking en kamperen en al!

Ging inderdaad erg veel over het record, en minder over de reis. Ergens wel jammer, maar wellicht heeft hij dat zelf ook wel zo beleefd. Mij niet gezien hoor.