Additionally, paste this code immediately after the opening tag: fietsmaatje Noorwegen 2009 - Forum Wereldfietser

fietsmaatje Noorwegen 2009

Plannen zijn gewijzigd wegens tijdsgebrek. Ik ga nu niet meer van noordkaap tot thuis fietsen.

De bedoeling is vanaf Oslo te vertrekken om dan na 3 weken in Bergen aan te komen. Route is berekend op 85km/dag. Ik denk zo 50% wild te gaan kamperen en 50% op campings te verblijven. Moest het echt te slecht weer zijn dan zoek ik wel een hotelletje op om wat op te warmen.

Ik plan zo'n 2 weken door het binnenland te fietsen naar het noorden flirtend met de Noors-Zweedse grens.
Dit gedeelte is vermoedelijk en hopelijk droger want het ligt achter de bergen met hun stijgingsregens. Ik hoop zo tot in Nammskogan te geraken om vanaf daar te trein naar het zuiden te nemen richting Dombas. Van daaruit rest er nog een weekje om het fjordengebied met hun gletsjers te verkennen.

Qua periode, ik hoop rond 21 juni in de buurt van de poolcirkel te vertoeven omwille van de middernachtzon. Maar daar kan gemakkelijk mee verschoven worden indien het voor eventuele geinteresseerden niet zou passen.

Veel fietsreiservaring (met bagage)heb ik nog niet. Ik heb vorig jaar solo een zelf uitgestippelde 6-landentoer gedaan door belgie-nederland-duitsland-luxemburg-frankrijk-zwitserland. Maar hierbij had ik een veel te strak schema (130km/dag) opgesteld zodat het sommige dagen fietsen was om kilometers te vreten en er iets te weinig tijd over schoot om te genieten. Daar wil ik volgend jaar meer de tijd voor nemen.


Niels, (29j, m, Olmen(B))
Oorspronkelijke plannen zijn gewijzigd. (zie bovenstaand bericht)
Hey Niels,

Ik ben zelf van plan om van na enkele keren benelux en duitsland van Stockholm naar Bergen te fietsen. +/- 3 weken in de periode midden juni t/m juni 2009. ik reken 4 dagen voor de heen en terugreis, en dan kom ik rond de 70km per dag. In het begin zou dit wat hoger kunnen liggen, in de Noorse bergen zal dit wel lager liggen. Ook is het halen van de eindbestemming geen must... het gaat mij meer om de reis. Ook ik zoek een gezonde mix tussen wildkamperen/campings. Ik weet niet of dit ook binnen jouw intresseveld valt? Ik moet zelf nog best wel wat uitzoeken (route, overnachting, heen/terugreis) en zit ook nog te twijfelen over ik (met wie) wil samen reizen... maar misschien kunnen we sowieso informatie uitwisselen?

Groeten, Matthijs

(28j, m, Rotterdam)
Hey Niels en Matthijs,

Ik fiets vanaf 13 juni t/m 12 juli door Zweden en Noorwegen. Ik vlieg de 13e vanaf Weeze naar Stockholm en fiets daarvandaan via via naar Bergen. Vanaf Bergen daal ik af langs de kust tot Götenborg waar ik de 14e juli weer vandaan vlieg naar vliegveld Weeze. Mocht ik ergens onderweg langer blijven hangen, dan kort ik de tocht in door ergens langs de kust de boot te pakken richting Götenborg.
Wie weet komen we elkaar nog tegen onderweg of komend weekend op de fiets- en wandelbeurs waar ik ook sta als informant.
Ik ben morgen op we fiets en wandelbeurs 2009. Kletsen we daar wel bij, gewoon de WF stand, of heb je een eigen stekkie?