Additionally, paste this code immediately after the opening tag: wereldvouwfiets - Forum Wereldfietser

wereldvouwfiets

:idea: Beste medefietsers,
Het volgende is het gouden ei of een lege dop.
IK vraag mij al een tijd lang af waarom er geen 26 (en wellicht 28) inch wereldvouwfiets is. Zouden de heren en dames ingenieurs op dit idee al aan het broeden zijn? De zaak op te vouwen tot een maat die enkele decimeters buiten de wielen uit steekt. Wat zou dat alles makkelijk maken: intercity's, TGV's, vliegtuigen enz.het kleine beetje gewicht extra maakt niet uit. Rob
alime schreef:IK vraag mij al een tijd lang af waarom er geen {knip} wereldvouwfiets is.
Was de Bike Friday niet al een aardig eind in de richting?
Leon
Leon schreef:
alime schreef:IK vraag mij al een tijd lang af waarom er geen {knip} wereldvouwfiets is.
Leon
Allemaal (te) kleine wieltjes. Hopelijk over een tijdje minimaal richting 26 inch? Rob

S&S koppelingen is dan het antwoord. Daarmee kun je een heel mooie fiets in delen uiteen nemen, en in een schaalkoffer meenemen. Een Airnimal is ook geen gek idee, maar niet voor het allerruigste werk. Een veel goedkopere kant en klare mtb als vouwfiets is er van Dahon. Met een beetje knutselen kun je daarmee wel op reis, maar top is het niet.
Wim
alime schreef:
Leon schreef:
Leon
Allemaal (te) kleine wieltjes. Hopelijk over een tijdje minimaal richting 26 inch? Rob
Dat lijkt me gemakkelijker gezaegd dan gedaan. De lijst eisen waaraan een reisfiets moet voldoen is lang en vol tegenstrijdigheden. Daar komt dan nog deelbaarheid bij en - nog erger - de vraag of het pakketje zo klein kan worden dat het bij wijze van spreken in een koffer kan, compleet met een stevige achterdrager; liefst met voordrager, spatborden, comfortabel zadel et cetera et cetera.
Groet,
Leon
alime schreef::idea: Beste medefietsers,
Het volgende is het gouden ei of een lege dop.
IK vraag mij al een tijd lang af waarom er geen 26 (en wellicht 28) inch wereldvouwfiets is. De zaak op te vouwen tot een maat die enkele decimeters buiten de wielen uit steekt.
Als je wil vliegen moet je rekening houden met het 65"concept. Stel je koffer is 10"(25cm dik) dan kan de koffer nog 27.5 in het vierkant zijn. Oftewel niks decimeters uitsteken, maar banden leeg laten lopen!
[]Dat lijkt me gemakkelijker gezaegd dan gedaan. De lijst eisen waaraan een reisfiets moet voldoen is lang en vol tegenstrijdigheden. Daar komt dan nog deelbaarheid bij en - nog erger - de vraag of het pakketje zo klein kan worden dat het bij wijze van spreken in een koffer kan, compleet met een stevige achterdrager; liefst met voordrager, spatborden, comfortabel zadel et cetera et cetera.
Groet,
Leon[/quote]
Dat is dus lekker voer voor ingenieurs, zou ik zeggen. Degene die het lukt, krijgt de kip met gouden ei.Rob

zoiets?
kijk eens op:
http://www.montague.nl/
verkrijgbaar bij VanHerwerden in Voorburg. :lol:

whave schreef:zoiets?
kijk eens op:
http://www.montague.nl/
verkrijgbaar bij VanHerwerden in Voorburg. :lol:
Nou nog even een wereldfiets geschikt voor 30 kg bagage etc. van maken .Rob

volgens mij kom je dan met een Tubus achterdrager een heel eind.... en klaar is Klara :lol:

zie http://vakantiefiets.fotopic.net

Heb er alleen nog nooit echt met bagage mee gefietst, alleen met een stuurtasje en een zadeltasje.

Gebruik ik tijdens caravanvakanties, gaat 1x dubbel gevouwen achter in de auto.

Groet

Jans

De grasshopper FX, is wel een ligfiets.

Ritchey heeft een aardige manier van opbreken verzonnen (heet iets van BAB, maar op vakantie dus weet zo 123 niet precies waar ik het had gevonden) en een aantal aanbieders bied hiermee een aardige randonneur aan of een starre mtb, beide hebben dragernokjes en er zijn koffers voor te koop waarmee je psies binnen de usa vlieg limieten blijft.... Dacht dat Dahon 3 modellen voerde, ook hebben zij een "city cruiser" (26" 2X8) als zij vouwer in het gamma. Dus best wat mgelijkheden.

dahon

ritchey

Bas

zoiets?