Additionally, paste this code immediately after the opening tag: vliegtarieven - Forum Wereldfietser

vliegtarieven

Kan iemand er nog een touw aan vastknopen? Ik niet. Mijn volgende vakantie gaat naar Zuid Afrika. Hoewel het nog een beetje vroeg is om al te boeken, kijk ik soms naar de tarieven. Aangezien je de laatste tijd zo vaak hoort dat vliegen vanuit Duitsland goedkoper is, kijk er daar dus ook naar.

Een voorbeeldje:

1. South African Airways: heen 18 april 2009 Amsterdam - (London) - Johannesbrurg; terug 5 juni 2009 Kaapstad - (London) - Amsterdam.

2. South African Airways: heen 18 april 2009 Dusseldorf - (London) - Johannesburg; terug 5 juni 2009 Kaapstad - (London) - Dusseldorf.

Prijs van vlucht 1 (de kortste): € 1204,=
Prijs van vlucht 2 (de langste): € 801,=

Kortom een verschil van ruim € 400,= (ruim 50%). Zelf als je rekening houdt met de gewraakte eco-tax vallen dergelijke verschillen toch moeilijk rationeel te verklaren.

Gerd

Toen ik 4 jaar geleden naar Quito, Ecuador vloog, was het veel goedkoper (€850 om € 1250) om van Brussel naar Amsterdam en dan van Amsterdam naar Quito te vliegen, dan alleen het traject Amsterdam-Quito.
Ik heb aangeboden m'n stoel in de Cityhopper van Brussel naar Amsterdam vrijwillig af te staan zodat de maatschappij (KLM) deze nogmaals kon verkopen en ik dan alleen van Amsterdam naar Quito kon vliegen, maar dat werd niet op prijs gesteld... Ik moest persé het traject Brussel-Amsterdam meevliegen, alsmede mijn fiets.