Ik heb drie serieuze fietsen:
1 : reisfiets [2000] met originele Shimano LX trapas - circa 25.000 kilometer mee gefietst
2 : ATB [2007] met originele Shimano LX trapas - circa 800 kilometer mee gefietst
3 : racefiets [2008] met originele Shimano 105 trapas (FC-5603) - circa 2.250 kilometer mee gefietst
Zie ook de onderstaande foto's.
De trapas van mijn reisfiets draait 'vrijwel wrijvingloos', al 25.000 kilometer.
Zowel de trapas van mijn ATb als van mijn racefiets hebben een toenemende weerstand terwijl die veel minder kilometers hebben gemaakt.
Wie kan mij wijzer maken over de mate van weerstand en hoe ik dat van oplossen dan wel voorkomen?
1:

2:

3:
 
						
						            				
				
					1 : reisfiets [2000] met originele Shimano LX trapas - circa 25.000 kilometer mee gefietst
2 : ATB [2007] met originele Shimano LX trapas - circa 800 kilometer mee gefietst
3 : racefiets [2008] met originele Shimano 105 trapas (FC-5603) - circa 2.250 kilometer mee gefietst
Zie ook de onderstaande foto's.
De trapas van mijn reisfiets draait 'vrijwel wrijvingloos', al 25.000 kilometer.
Zowel de trapas van mijn ATb als van mijn racefiets hebben een toenemende weerstand terwijl die veel minder kilometers hebben gemaakt.
Wie kan mij wijzer maken over de mate van weerstand en hoe ik dat van oplossen dan wel voorkomen?
1:

2:

3:
 
						

 
						

 
 
 
						 
 

 
						 Ik denk dat de gemiddelde wereldfietser wel weet dat hij dat niet moet doen. Maar je hebt gelijk, als je met de verkeerde middelen aan de gang gaat, is het een kort leven beschoren.
 Ik denk dat de gemiddelde wereldfietser wel weet dat hij dat niet moet doen. Maar je hebt gelijk, als je met de verkeerde middelen aan de gang gaat, is het een kort leven beschoren.