Additionally, paste this code immediately after the opening tag: WT modeljaar 2004 - Forum Wereldfietser

WT modeljaar 2004

Ik ben op zoek naar een WT modeljaar 2004, 2005.
Valt er iets zinnigs te zeggen over richtprijzen restwaarde?
Het gaat me om dealer onderhouden fietsen. Fietsen die gebruik die naam 'World' niet waarmaken, m.a.w. jaarlijks ingezet voor een twee, drie weekse fietsvakanties.

groet, J
J de Groote schreef:Ik ben op zoek naar een WT modeljaar 2004, 2005.
Valt er iets zinnigs te zeggen over richtprijzen restwaarde?
Het gaat me om dealer onderhouden fietsen. Fietsen die gebruik die naam 'World' niet waarmaken, m.a.w. jaarlijks ingezet voor een twee, drie weekse fietsvakanties.

groet, J
Ik kan niets zinnigs zeggen over modeljaren 2004 en 2005. Wel heb ik afgelopen jaar twee van dit soort fietsen (die de naam "World" niet waarmaken) gekocht uit het jaar 2000 voor mijzelf en 2002 voor mijn vrouw.

Mijn fiets heeft € 650,= gekost. Ik heb hem bij een particulier gekocht. De fiets is tijdens vakanties als mountainbike ingezet. De fiets was goed onderhouden: er moest alleen een nieuwe krans, ketting en een nieuw achterwiel (slecht type velg van Mavic) op en nog wat kleine dingen.

De fiets van mijn vrouw heeft € 450,= gekost. De fiets hebben we bij een fietsenmaker gekocht. Deze fiets is alleen voor woon- werkverkeer gebruikt en meer voor stadsgebruik aangepast. Afgelopen week heb ik hem voor een grote beurt weg gebracht en er moest erg veel aan gebeuren: nieuwe krans en ketting, nieuw middenblad, nieuwe pedalen, nieuwe spaak. Bij deze fiets dringt zich bij mij achteraf gezien de indruk op dat de fietsenmaker geen geld meer wilde steken in reparaties.

Conclusie: modeljaar zegt niet alles over in welke conditie de fiets verkeert en welke vraagprijs redelijk is, maar mijn indruk is wel dat er aardig wat Worldtravellers zijn die niet als "Worldtraveller" zijn ingezet.

Afbeelding
2002 model WTS
Afbeelding
2002
Afbeelding
2003 model WT-S
Afbeelding
2003
Afbeelding
2004 model WTR
Afbeelding
2004 -2005
Afbeelding
2006 - 2007

Uiteindelijk zijn het maar minime verschillen(muv WTS en WTR) per bouwjaar en veelal in alleen in kleur maar in een 2006 een slope frame.
Op zich was de WT-S een buitenbeentje.