Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Terug vliegen uit Praag met fiets? - Forum Wereldfietser

Terug vliegen uit Praag met fiets?

Over twee weken stappen wij op de fiets naar Praag (Boekje van Wouter van Bazen). Op het forum heb ik hier al een aantal enthousiaste verhalen over gelezen. Heeft iemand antwoord op de volgende vraag:

Wij willen graag terugvliegen met Sky Europe (is een prijsvechter), zij schrijven het gebruik van een fietsdoos voor, kan die op het vliegveld van Praag worden aangeschaft (net zoals op Schiphol)?

Ik hoor het graag als iemand dit weet!

Alvast bedankt!
hansje schreef:Over twee weken stappen wij op de fiets naar Praag (Boekje van Wouter van Bazen). Op het forum heb ik hier al een aantal enthousiaste verhalen over gelezen. Heeft iemand antwoord op de volgende vraag:

Wij willen graag terugvliegen met Sky Europe (is een prijsvechter), zij schrijven het gebruik van een fietsdoos voor, kan die op het vliegveld van Praag worden aangeschaft (net zoals op Schiphol)?

Ik hoor het graag als iemand dit weet!

Alvast bedankt!
Je kunt ook met de CityNightLine van Praag rechtstreeks terug naar Nederland. Voordeel: je vertrekt midden in de stad vanaf het station en je hebt geen gedoe met het inpakken van je fiets en allerlei check-in procedures op de luchthaven.
Terug in Nederland hoef je niet op Schiphol eindeloos te wachten op je fiets en moet je daarna je banden oppompen en je trappers er weer aandraaien, maar je rolt gewoon je fiets gewoon weer uit de trein.
Zie: www.treinreiswinkel.nl

Wat kost het overgewicht per kilo voor de fiets bij Sky Europe?
bert sitters schreef:
Je kunt ook met de CityNightLine van Praag rechtstreeks terug naar Nederland. Voordeel: je vertrekt midden in de stad vanaf het station en je heb geen gedoe met het inpakken van je fiets en allerlei check-in procedures op de luchthaven.
Terug in Nedeland hoef je niet op Schiphol eindeloos te wachten op je fiets en moet je daarna je banden oppompen en je trappers er weer aandraaien, maar je rolt gewoon je fiets gewoon weer uit de trein.
Zie: www.treinreiswinkel.nl
Daar heb ik ook gebruik van gemaakt, een enkele rechtstreekse treinreis van Praag naar Amsterdam heeft mij E 50,90 gekost. daar zat ticketje Amsterdam- Haarlem incl. fiets bij inbegrepen.
(vroegboekkorting, heb je nu niks aan maar ipv vliegen biedt de trein een uitstekend alternatief.)

Bert,

dank voor je snelle antwoord. Ik heb een voorkeur voor vliegen omdat dat zoveel sneller gaat, die trein doet er 15 uur over. Daarnaast is de vlucht ook veel goedkoper, fietsen kunnen mee voor 20 euro per stuk, dat valt allemaal dus wel mee. Maar als ik op het vliegveld sta zonder fietsdoos, dan heb ik pas een probleem. Vandaar mijn vraag!

Hansje

hansje schreef:Bert,

dank voor je snelle antwoord. Ik heb een voorkeur voor vliegen omdat dat zoveel sneller gaat, die trein doet er 15 uur over. Daarnaast is de vlucht ook veel goedkoper, fietsen kunnen mee voor 20 euro per stuk, dat valt allemaal dus wel mee. Maar als ik op het vliegveld sta zonder fietsdoos, dan heb ik pas een probleem. Vandaar mijn vraag!

Hansje
Als ik zie wat Marjan heeft betaald, zal de prijs niet zoveel uitmaken. Wat netto reistijd betreft gaat vliegen natuurlijk veel en veel sneller, maar het grootste deel van de treinreis breng je slapend door. Je vertrekt om 18:50 uur van Praag en je staat de volgende morgen om 09:22 uur in Arnhem, om 09:56 in Utrecht Centraal en om 10:27 in Amsterdam Centraal. Bij vliegen moet je eerst naar de luchthaven van Praag en je moet daar toch wel drie uur voor vertrek aanwezig om je fiets te demonteren, doos te kopen, in te pakken en mogelijk gedoe met het incheck-personeel. Bij aankomst op Schiphol moet je nog vaak een tijd wachten op je fiets en dan weer je fiets rijklaar maken.
Ik denk dat als je alles bij elkaar optelt het niet eens zo gek veel uitmaakt.

Weet echt niemand bij die luchtvaartmaatschappij of die dozen die zij verplicht stellen te koop zijn op de luchthaven van Praag. Tel de prijs wel op bij je reiskosten.

Stel anders je vraag aan de luchthaven.
Zij zullen je vast antwoord kunnen geven op je vraag.

info@prague-airport-transports.cz

Volgens de website van Sky Europe mag de fiets ook in een "bag" vervoerd worden, dus waarom neem je geen fietspyjama mee zoals die bv. bij Halfords te koop is?

Het ergste dat je kan overkomen is dat je dan een limited release-verklaring moet tekenen, maar dat is een formulier waarmee je rechten bij schade niet zonder meer vervallen, al wil de luchtvaartmaatschappij je dat graag doen geloven.