Hoi,
Ik heb een paar vragen. Wat is uw mening hierover?
1. Is er al iets bekend over de duurzaamheid van de SRAM iMotion 9 versnellingsnaaf? De gewone Nexus naaf heb ik al eentje gesloopt, en als ik de berichten moet geloven is het in de markt bekend dat de Nexus naaf maar 3000-3500 km mee gaan. Wordt met SRAM iMotion 9 EINDELIJK het marktsegment tussen de goedkope(Nexus & Co) en dure (Rohloff) naven opgevuld qua kwaliteit, gearing ratio en efficiency? Als dit naar jouw mening niet het geval is: waarom wordt het marktsegment tussen de goedkope en zeer dure naven dan niet opgevuld? Is hier geen markt voor?
2. Kun je met een Nexus 8 Premium of SRAM iMotion 9 confortabel naar Zuid Frankrijk fietsen? Dus: beetje Ardennen en Vogezen, dat soort werk? De algemene opvatting is schijnbaar dat je hiervoor veel versnellingen nodig hebt maar is dit eigenlijk wel zo? De Nexus 8 heeft gearing ratio van 307%, iMotion-9 van 340% en Rohloff van 526%, waarbij die bij iMotion gelijkmatiger is verdeeld dan bij Nexus 8 Premium. Ja kijk: Rohloff is allemaal leuk, maar ik ga geen 2 fietsen er op na houden: eentje voor de boodschappen en eentje voor een vakantie van een paar weken per jaar en een paar weekende weg.
3. Hoe doen jullie dit? Als je een Rohloff fiets (zeg 2500 euro) alleen gebruikt voor fietsvakantie en een beetje toeren, dan schrijf je al gauw 25-50 euro per fietsdag af op die fiets. Hoe zie jij dit?
4. Wat denken jullie b.v. van de iMotion-9 of Nexus 8 Premium fietsen:
VSF N9UN:
http://www.fahrradmanufaktur.de/N9UN_Sr ... 9G_96.html
of:
Trek Soho 4.0:
http://www.trekbikes.com/nl/nl/bikes/20 ... ho/soho40/
?
5. Vooral Nederlandse fabrikanten zijn goed in het verkopen van fietsen met allerlei toeters en bellen. Ik wil graag een fiets met zo min mogelijk toeters en bellen want die dingen kunnen alleen maar kapot, en maken de fiets duurder. Mijn vraag is daarom: wat is het nut van de volgende items:
Alvast bedankt,
Rob
Ik heb een paar vragen. Wat is uw mening hierover?
1. Is er al iets bekend over de duurzaamheid van de SRAM iMotion 9 versnellingsnaaf? De gewone Nexus naaf heb ik al eentje gesloopt, en als ik de berichten moet geloven is het in de markt bekend dat de Nexus naaf maar 3000-3500 km mee gaan. Wordt met SRAM iMotion 9 EINDELIJK het marktsegment tussen de goedkope(Nexus & Co) en dure (Rohloff) naven opgevuld qua kwaliteit, gearing ratio en efficiency? Als dit naar jouw mening niet het geval is: waarom wordt het marktsegment tussen de goedkope en zeer dure naven dan niet opgevuld? Is hier geen markt voor?
2. Kun je met een Nexus 8 Premium of SRAM iMotion 9 confortabel naar Zuid Frankrijk fietsen? Dus: beetje Ardennen en Vogezen, dat soort werk? De algemene opvatting is schijnbaar dat je hiervoor veel versnellingen nodig hebt maar is dit eigenlijk wel zo? De Nexus 8 heeft gearing ratio van 307%, iMotion-9 van 340% en Rohloff van 526%, waarbij die bij iMotion gelijkmatiger is verdeeld dan bij Nexus 8 Premium. Ja kijk: Rohloff is allemaal leuk, maar ik ga geen 2 fietsen er op na houden: eentje voor de boodschappen en eentje voor een vakantie van een paar weken per jaar en een paar weekende weg.
3. Hoe doen jullie dit? Als je een Rohloff fiets (zeg 2500 euro) alleen gebruikt voor fietsvakantie en een beetje toeren, dan schrijf je al gauw 25-50 euro per fietsdag af op die fiets. Hoe zie jij dit?
4. Wat denken jullie b.v. van de iMotion-9 of Nexus 8 Premium fietsen:
VSF N9UN:
http://www.fahrradmanufaktur.de/N9UN_Sr ... 9G_96.html
of:
Trek Soho 4.0:
http://www.trekbikes.com/nl/nl/bikes/20 ... ho/soho40/
?
5. Vooral Nederlandse fabrikanten zijn goed in het verkopen van fietsen met allerlei toeters en bellen. Ik wil graag een fiets met zo min mogelijk toeters en bellen want die dingen kunnen alleen maar kapot, en maken de fiets duurder. Mijn vraag is daarom: wat is het nut van de volgende items:
- * Verende voorvork (wat is voordeel t.o.v. alleen verende zadelpen)
- * Verende zadelpen (werkt het?)
- * Verstelbaar stuur (zonder gereedschap)
- * Naafdynamo (tegenwoordig rijden de meesten met LEDs rond?)
- * Andere items waarvan jij ze nutteloos vindt, en meer marketingpraat is dan dat het nut heeft
Alvast bedankt,
Rob