Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Kras of scheur? - Forum Wereldfietser

Kras of scheur?

Een onderhoudsbeurt voor de fiets was weer eens nodig dus de hele boel er maar weer eens af gesloopt.
Kom ik op 2 plekken op het frame wat tegen waar ik niet gerust op ben.

Afbeelding

en

Afbeelding

Ik weet dat het op de foto moeilijk te beoordelen is maar hoe zou ik kunnen beoordelen of het een scheur is of slechts een diepe kras? Gezien de locatie en richting van beide vrees ik het ergste.
De fiets is een Giant Expedition van 1994, heeft dus al het een en ander meegemaakt maar nooit echt schade opgelopen.

Zeker op die onderste zou ik niet gerust zijn. Misschien kun je met een lampje kijken of in de schroefdraad aan de andere kant ook een scheur te zien is?

Ziet er niet goed uit. Onderste lijkt me zeker een scheur, hoewel deze misschien nog wel het minst vervelend is. Weet niet precies wat er gebeurt als hij verder scheurt, maar ik geloof niet dat je meteen door je frame zakt. Bij die bovenste vind ik dat wat linker. Ik zou hier de lak wegschuren, om te ontdekken of in het blanke (staal?) inderdaad een scheur zit. Mocht dat niet zo zijn, kun je de wegeschuurde lap weer bijwerken. Voor reparatie advies kijk je natuurlijk even op de site van Marten (m-gineering.nl) :wink:

Roef
Henk_B schreef:Een onderhoudsbeurt voor de fiets was weer eens nodig dus de hele boel er maar weer eens af gesloopt.
Kom ik op 2 plekken op het frame wat tegen waar ik niet gerust op ben.
bracket: dat krijg je als de ketting er af valt
liggende achtervork: geen logisch begin of eind voor een scheur en veel te breed, volgens mij is het ook een kras

Ik zou hem weer in elkaar schroeven