Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Hema fietstas - Forum Wereldfietser

Hema fietstas

Heeft iemand ervaring met vakantie fietstassen van de Hema? Ik heb er geen foto van maar maar ze zijn legergroen van kleur en lijken op Ortlieb / Vaude tassen. Ze hebben een soortgelijk bevestigingssysteem. Ze kosten volgens mij 25 euro per stuk. Zijn ze enig goed? Ik ben benieuwd naar eventule ervaringen. Groet, Niels

Hallo,
Die goedkope producten, zoals goedkope tassen en goedkope fietsen (bv bij de Aldi ofzo) zullen wel waterafstotend zijn en i.g.v. de fietsen wellicht lekker fietsen. Echter zijn ze naar 10.000en km en na jaren ook nog waterafstotend en kunnen ze allerlei schudden, gooien, vallen, butsen, beschadigingen, 1000en keren van de fiets afhallen en weer ophangen aan, 1000en keren dicht doen en gaat het op de vouwen dan breken? ook wat het ophangsysteem betreft? Ortlieb (ik heb Ortlieb) en Vaude wel. De fietsen zullen zeker snel gaan roesten en lagers zijn vast van een mindere kwaliteit en het staal is niet voorbewerkt zoals bij echte kwaliteits fietsen, en ook hebben ze geen harde niet zichtbare folie om de kwetsbare stalen delen (heeft mijn Avaghon wel). dan heb ik het nog niet over allerhande andere zaken die mij nu niet te binnen schieten. Echter dat zie je niet aan de buitenkant. Ik kies er nooit voor, behalve mijn regenjack van eur 14 bij de Aldi.

Ik gebruik die legergroene hemafietstassen voor dagelijks gebruik: naar mijn werk (23 km). Ze voldoen wel goed, ook na anderhalf jaar. Redelijk waterdicht, behalve op de naden. Kwaliteit is minder dan Vaudefietstassen, maar daar is de prijs ook naar. En ze zijn minder ruim. Om te beginnen is het goed te doen.

Als je al je spullen weer in plastic(vuilniszakken) verpakt, hou je het ook droog ook al lekken die tassen.