Net terug van 5 weken Ierland. Voor ik vertrok naar goede gewoonte fiets goed gecontroleerd en ook alle boutjes aangetrokken. Na 6 dagen plots gerammel aan de voordrager (Tubus Ergo). Linkerboutje weg. Nu lijkt het me sterk dat het boutje helemaal is losgetrild wegens net aangespannen. Maar als het dan toch gebroken zou zijn waarom zit het draadeind dan niet meer in de drager? Allemaal niet erg, had reserveboutje bij, maar wat als nu zo'n bout afbreekt, hoe krijg je dan het resterende stuk terug uit je framenok ?
En nog een vraagje voor de techneuten: er zit standaard zo'n kunststof cilindertje (millimeter of 8 lang) tussen framenok en drager. Dat ben ik uiteraard ook kwijt. Ik heb dat gewoon vervangen door twee moertjes op de bout te bevestigen. Lijkt me ok, of is zo'n kunststof buisje toch beter om trillingen te dempen of iets dergelijks??
En nog een vraagje voor de techneuten: er zit standaard zo'n kunststof cilindertje (millimeter of 8 lang) tussen framenok en drager. Dat ben ik uiteraard ook kwijt. Ik heb dat gewoon vervangen door twee moertjes op de bout te bevestigen. Lijkt me ok, of is zo'n kunststof buisje toch beter om trillingen te dempen of iets dergelijks??