Additionally, paste this code immediately after the opening tag: parijs van station naar station - Forum Wereldfietser

parijs van station naar station

Hoi Hoi heeft iemand voor mij de route op de fiets van Parijs,station Austerlitz naar gare du nord ????
Ik heb 1,5 uur.

Volgens de routeplanner is het een afstand van 5,5 kilometer. Moet dus te doen zijn in anderhalf uur lijkt me...
Wanneer je op Google Maps Gare Austerlitz Paris als vertrekpunt ingeeft en Gare du Nord als eindbestemming ingeeft krijg je keurig een route geprojecteerd.

Beste Maarten,
Hartstikke bedankt voor de tip.
groet Andeman
Andeman schreef:Hoi Hoi heeft iemand voor mij de route op de fiets van Parijs,station Austerlitz naar gare du nord ????
Ik heb 1,5 uur.
Wij hebben dit ook gedaan en anderhalf uur is ruim voldoende.

Zie mijn eerder posting bij Fiets en Trein Amsterdam-Dijon met fietsen tussen de stations in Parijs.

Het Gare d'Austerlitz is even verder dan het Gare de Lyon. Je moet even de Seine overstreken.

Er gaat toch ook een metro tussen die stations?

Met de metro kan en mag wel, maar het is denk ik niet het handigste.

We zijn in mei van 'gare lyon' naar 'gare-du-nord' gegaan met de metro.
Eerst moet je je fiets door de pneumatische toegangspoortjes krijgen.
Het beste is dan om personeel aan te spreken om de poortjes open te maken, anders heb je een grote kans dat je fiets er muurvast tussen geklemd wordt :oops: .
En eerst goed uitzoeken welke kleur lijn, en welk perronnummer je moet hebben. Want per lijn gaan er metro's linksom en rechtsom.
Daarna moet je je fiets met bepakking 3 trappen af-, en bij de eindhalte weer optillen. Of er een lift is weet ik niet meer.

Dat stuk fietsen kan niet lastiger zijn dan met je fiets in de metro gaan :)