Additionally, paste this code immediately after the opening tag: GPS toegelaten in Cuba? - Forum Wereldfietser

GPS toegelaten in Cuba?

Is het toegestaan om een GPS mee te nemen naar Cuba?
Ik lees tegenstrijdige berichten hierover. Zelfs berichten van nog geen jaar geleden waarin de GPS in beslag is genomen. Wie heeft hier ervaring mee.

Thuislaten of niet?

Ik heb contact opgenomen met Marco Kleyn van Global Cyclist.
Hij geeft als antwoord op bovenstaande vraag :
GPS geef ik ook aan mijn klanten naar Cuba mee, dus het kan ja.
Haal wel even batterijen eruit, doe GPS in ruimbagage en batterijen in handbagage.
En inderdaad. De mensen die hem kwijt zijn geraakt, hadden de gps in de handbagage zitten. Maar ikzelf weet nog niet of ik de optie van Marco aandurf.

Wie heeft er ervaring met het meenemen van een GPS naar Cuba?

Het is militair erg nuttig spul (zo is het systeem ook ontstaan). Dat zou zelfs kunnen betekenen dat je ze niet eens mag UITvoeren van de Amerikaanse (en Nederlandse?) wetgeving. Kijk maar eens of het onder de strategische goederen valt.
Wim

Willem Jongman schreef:Het is militair erg nuttig spul (zo is het systeem ook ontstaan). Dat zou zelfs kunnen betekenen dat je ze niet eens mag UITvoeren van de Amerikaanse (en Nederlandse?) wetgeving. Kijk maar eens of het onder de strategische goederen valt.
Wim
Nou :( Hoop niet dat ze op mijn weblog gaan kijken dan :lol:

Is er geen cubaans verkeersbureau of ambassade waar je dat vragen kan?

Haike schreef:Is er geen cubaans verkeersbureau of ambassade waar je dat vragen kan?
Dat het niet mag, is wel duidelijk:

http://www.aduana.co.cu/turista.htm :
"Se reitera que no se admite la entrada al país por pasajeros de walkie talkie, GPS y celulares de comunicación satelital."

De vraag is slechts of het ook vaak gecontroleerd wordt. In mijn ervaring gaat het er nogal relaxed aan toe als je toerist bent, maar controle is natuurlijk altijd mogelijk. In elk geval gaat je handbagage bij aankomst door de scanner, maar of die op tilt springt bij illegale GPS-apparaten???

Ay muy claro...

thuislaten dan maar geen zin in het risico dat ik hem kwijtraak.

Plan je een invasie?

Spinnetje schreef:Plan je een invasie?
Yep en ik heb gegevens nodig van het terrein....daarom wil ik die GPS mee.
We willen alle sigarenfabrieken gaan bezetten....maarre mondje dicht he! :lol:

Afbeelding
Higher Ground

Ter info:

Ook het Cubaans verkeersbureau mailde me:
Een GPS is niet toegestaan op Cuba. .

Blanche schreef:Ter info:

Ook het Cubaans verkeersbureau mailde me:
Een GPS is niet toegestaan op Cuba. .
Tja dan maar een ouderwetse kaart. Alle stukken die wit zijn op de kaart zijn de sigarenfabrieken, rij er na toe, gooi een lucifer naar binnen en klaar.... :lol:

Goh, wat geniet ik toch van dat rookverbod in de HORECA....

Net twee dagen terug van een fantastische reis van een maand door west en oost Cuba. Meer reisinfo volgt later onder de landeninformatie. Voor de volledigheid hierbij een aanvulling bij mijn vraag over het meenemen van een GPS naar Cuba.

Op het vliegveld werd een actuele folder verspreid over de in/ en uitvoerrechten. Hierin werd expliciet genoemd dat het meenemen van een GPS naar Cuba verboden is. Dus als je een GPS meeneemt heb je kans dat je hem kwijtraakt.