door
123456 » za 05 jul, 2008 17:33
De Hardknott pass in het Lake District vanuit het westen is een bezoek waard. Met 33% een van de steilste passen van de UK, maar desnods duw je de fiets, want het is er erg mooi, zeker als het zojuist heeft geregend (mooie kleuren). Aan de voet van de pas (aan de westzijde dus) is een leuke, ongedwongen camping.
Wij vonden de Hadrian's Wall een tegenvaller: de muur is nauwelijks te zien, en met wat tegenwind is het erg ploeteren.
De Pennines vond ik een stuk mooier.
Bij Alston (?) is er een scrapheap camping die een bezoek waard is. Vooral de douche, te bereiken via een soort rioolbuis, is echt bizar!
In de omgeving van Dent is het prachtig. Hier rijden tenminste nog Landrovers met trekhaak rond (voor de schapenkarren). Helaas zit er inmiddels ook een hoop rijke Londense burgerij in de omgeving, in Landrovers zonder trekhaak...
Het fietsen en het landschap tussen Wooler en Bellingham zijn van zeldzame schoonheid. Maar ik weet niet of je hier in de buurt komt.
Vermijd de oostzijde tussen Newcastle en Middlesbrough even als het kan. Het is er relatief saai en er is veel verkeer.
Ik heb foto's van onze tocht door Noord-Engeland staan op:
http://picasaweb.google.nl/WillemMegens