Additionally, paste this code immediately after the opening tag: [Engeland] Reivers & Coast to Coast - Forum Wereldfietser

[Engeland] Reivers & Coast to Coast

Over een kleine 2 weekejs vertrekken m'n vrouw en ik naar Newcastle om eerst de Reivers route en daarna de Coast to Coastterug naar Newcastle te fietsen. Met misschien een detour door the Lake District als het lukt.

Heeft iemand nog leuke tips qua bezichtigingen, campings, B&B e.d. of leuke verhalen die hij of zij wil delen met ons?

Alvast Dank en de Groeten
maurice

De buitenland trip van de Wereldfietser in 2007 kwam ook door dat gebied.
Voor de route, een film en meer info zie de website van Jim
, dé WF touroperator en de recensies in het forum met verhalen, foto's een afterparty e.d.

Goede reis!!

De buitenland tocht van de Wereldfietser was een jaar gelden iets dergelijks. En het was fantastisch, maar ook zwaar. Als je het nog niet hebt: monteer het lichste verzet, en brede banden. En drink in de pub Real Ale (echt ambachtelijk bier) in plaats van Lager (een slappe variant van ons plis).
Willem

De Hardknott pass in het Lake District vanuit het westen is een bezoek waard. Met 33% een van de steilste passen van de UK, maar desnods duw je de fiets, want het is er erg mooi, zeker als het zojuist heeft geregend (mooie kleuren). Aan de voet van de pas (aan de westzijde dus) is een leuke, ongedwongen camping.

Wij vonden de Hadrian's Wall een tegenvaller: de muur is nauwelijks te zien, en met wat tegenwind is het erg ploeteren.

De Pennines vond ik een stuk mooier.

Bij Alston (?) is er een scrapheap camping die een bezoek waard is. Vooral de douche, te bereiken via een soort rioolbuis, is echt bizar!

In de omgeving van Dent is het prachtig. Hier rijden tenminste nog Landrovers met trekhaak rond (voor de schapenkarren). Helaas zit er inmiddels ook een hoop rijke Londense burgerij in de omgeving, in Landrovers zonder trekhaak...

Het fietsen en het landschap tussen Wooler en Bellingham zijn van zeldzame schoonheid. Maar ik weet niet of je hier in de buurt komt.

Vermijd de oostzijde tussen Newcastle en Middlesbrough even als het kan. Het is er relatief saai en er is veel verkeer.

Ik heb foto's van onze tocht door Noord-Engeland staan op:
http://picasaweb.google.nl/WillemMegens

willem.megens schreef: Bij Alston (?) is er een scrapheap camping die een bezoek waard is. Vooral de douche, te bereiken via een soort rioolbuis, is echt bizar!
Het is inderdaad Alston.

De entree van de camping:
Afbeelding

Naar da douche:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Het is even zoeken, maar het is achter het tankstation.

Zie verder het verhaal op mijn website. Engeland 2006

Peter

Hallo allemaal,

We zijn weer terug van de tocht en het was een groot succes. Het begon wat minder, door de windkracht 8 op de veerboot was ik de hele nacht hondsziek. Maar dat was gelukkig al weer snel vergeten. Op 1 middag en avond plensbuien en een paar kleine buitjes was het weer prima.
Ook zijn we op de Alston scrapheap camping verzeild geraakt. Ik was wat minder enthousiast dan Peter M, maar het was wel een belevenis. Het plaatsje Alston is zowiezo een pareltje, voor de Moody Baker is een aanrader.

Anyways hier een plaatje van mij en m'n vrouw tijdens de route even buiten Keswick.

Afbeelding

Welcome to the Alston scrapheap camping club!

Ach, enthousiast?

Ik geef toe, in het kader van mooie campings, ken ik er vele. En mooi is dit zeker niet.

Maar mijn belangrijkste eisen aan het einde van een lange fietsdag zijn:

- warme douche;
- geen lawaai;
- redelijk tot goed uitzicht.

- er was een warme douche;
- er was geen mens, dus was het stil;
- en het uitzicht;

Afbeelding

En aan die eisen was dus voldaan.

En al die foto's laten alleen maar het bizarre zien. Deze camping staat onbedreigd op de eerste plaats.

En om met willem.megens te spreken, welkom in de club van Scrap-Heap-Campers.

Peter

Ik ben het helemaal met je eens Peter. Mijn enthousiasme werd wat getemperd door al die stacaravans, aan de andere kant van je uitzicht. En het feit dat er een grote vuilcontainer de hele nacht en ochtend stond te smeulen en de camping vergaf van de rook en brandende plastic geur.

Ach ja, we hebben er prima geslapen en daar gaat het toch vooral om. En dat voor maar 10pond met z'n tweetjes. De camping bij Beamish was 2x zo duur en daar hadden we een hobbelig schuinaflopend plekje, die was een stuk minder.

Oh, dit was ons uitzicht in Alston, bijna dezelfde foto als Peter's

Afbeelding