Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Afsluitdijk voor fietsers gesloten (hoe lang?) - Forum Wereldfietser

Afsluitdijk voor fietsers gesloten (hoe lang?)

Ik kon geen serieuzere rubriek vinden dan Kletspraat om te melden dat de afsluitdijk afgesloten is voor fietsers. Ontdekte ik woensdag 2 juli om ca. 18.00 uur.
Snel nog even de camping halen in Den Oever of het overnachtingsadres van Vrienden van de Fiets? Of de trein in Harlingen?
De sekte van de p.r.-slogan Dank voor uw begip (ja juist, de wegenbouwers, de mensen met de oranje hessen en helmen die een shaggie staan te draaien om zo toch een redelijke tijd te besteden aan de klus die door de onderhandse afspraken wat langer moet duren om de broodnodige prijsstelling te benaderen) hebben geen tijd om de brug te sluiten bij Kornwerder zand waar naast twee rijbanen in z.w.-richting ook de fietsers over moeten.
De gemotoriseerden worden verleid naar de andere brug. Als extra provocatie staat er ook nog een bord: Geduld fietsers bij de draaiing van de brug.
Wat er ook gedraaid wordt, shaggies bv., afgrijselijke muzie die de visstand meer kwaad doet dan de overbevissing wordt verweten. maar geen brug. Met een zwierige beweging van zo'n hijskraan zou m'n fiets even overgezet kunnen worden. No way. Opruimen, bilspleet wegstoppen door de pantalon op te trekken en naar moeders want anders worden de kroketten koud.


Tsja, een volk dat leeft bouwt aan z'n toekomst.

Maar met enig trapezewerk lukt het toch. Over enkele vangrails, via de vluchtstrook (35 cm breed) over de andere brug waarbij het Nederlandse BMW-gilde eens lekker de claxon kan laten brullen en ik bereik de provincie Friesland voordat het laatste treintje Harlingen-Haven verlaat. Met dank aan de Arriva-beambte die me helpt de fiets binnen te zetten. En zelfs even een fietskaartje voor me uit de automaat trekt.
Laat Friesland maar zelfstandig worden, ik ga er wonen.

Als je een feitelijke mededeling te doen hebt, doe het dan helder, en wat minder ongenanceerd.

Peter
arizona schreef:Ik kon geen serieuzere rubriek vinden dan Kletspraat om te melden dat de afsluitdijk afgesloten is voor fietsers. Ontdekte ik woensdag 2 juli om ca. 18.00 uur.
Snel nog even de camping halen in Den Oever of het overnachtingsadres van Vrienden van de Fiets? Of de trein in Harlingen?
De sekte van de p.r.-slogan Dank voor uw begip (ja juist, de wegenbouwers, de mensen met de oranje hessen en helmen die een shaggie staan te draaien om zo toch een redelijke tijd te besteden aan de klus die door de onderhandse afspraken wat langer moet duren om de broodnodige prijsstelling te benaderen) hebben geen tijd om de brug te sluiten bij Kornwerder zand waar naast twee rijbanen in z.w.-richting ook de fietsers over moeten.
De gemotoriseerden worden verleid naar de andere brug. Als extra provocatie staat er ook nog een bord: Geduld fietsers bij de draaiing van de brug.
Wat er ook gedraaid wordt, shaggies bv., afgrijselijke muzie die de visstand meer kwaad doet dan de overbevissing wordt verweten. maar geen brug. Met een zwierige beweging van zo'n hijskraan zou m'n fiets even overgezet kunnen worden. No way. Opruimen, bilspleet wegstoppen door de pantalon op te trekken en naar moeders want anders worden de kroketten koud.


Tsja, een volk dat leeft bouwt aan z'n toekomst.

Maar met enig trapezewerk lukt het toch. Over enkele vangrails, via de vluchtstrook (35 cm breed) over de andere brug waarbij het Nederlandse BMW-gilde eens lekker de claxon kan laten brullen en ik bereik de provincie Friesland voordat het laatste treintje Harlingen-Haven verlaat. Met dank aan de Arriva-beambte die me helpt de fiets binnen te zetten. En zelfs even een fietskaartje voor me uit de automaat trekt.
Laat Friesland maar zelfstandig worden, ik ga er wonen.

Ja, ga maar in Friesland wonen. De communicatie in het Fries is voor jou misschien de oplossing.
Afbeelding
Sinds wanneer hebben we weer avatars?
Het plaatje is overigens net zo vaag als het verhaal.
U zij gegroet, al dan niet in het verre Friesland,
Leon

-wat een kinderachtige reacties, ik dacht dat we in de rubriek kletspraat waren.
-nu weet ik het zeker, buikspreekpopachtig niveau bovendien
-goedkoop
-en dat laatste is van een domme vooringenomenheid: verre Friesland. Voor jou misschien, Leon, als je jezelf als kadastraal middelpunt neemt.

met glimlach,
arie
p.s. de avatar staat er al veel langer op maar de kwaliteitervan komt nu in je pour-le-besoin-de-la-cause-reactie ook goed uit

Nou, in België zie je het ook vaak, bij wegwerkzaamheden, voor auto's wordt nog wel moeite gedaan, in termen van tijdig aangeven, omleidingen aangeven. En de fietsers mogen het stellen met het ontwijken van bouwafval, bordjes geplaatst voor automobilisten, balanceren op een fietsstrook van 30 cm, of in onvoorziene gevaarlijke verkeersituaties terechtkomen. En als de werken voorbij zijn blijft het bouwafval en bordjes ook weer het langst staan, ergens midden op de fietsstrook.


Nu heb ik verder alle respect voor de bouwvakkers die bij weer en ontij een deadline moeten halen, waar bij dus de 'minst belangrijke' zaken het langst ongemoeid worden gelaten. En in feite minder voor de planners die langs de ene kant prestigeprojecten op de agenda krijgen, maar eenvoudige ingrepen gewoon niet zien, omdat er geen miljoenen of miljarden aan te verdienen zijn, zo lijkt het toch soms.


Willem
Willem, in België word je tenminste waar mogelijk geholpen bij een soortgelijk probleem, weet ik uit redelijke ervaring (ik heb daar gewoond).

Hier staat men erbij en kijkt ernaar. Na 150 km fietsen, zonder waarschuwing vooraf voor deze situatie, ben je daar niet blij mee.
Want we 'moeten naar moeders' (letterijk citaat), 'zoek het maar uit.'
Ben net terug uit Amerika en al is fietsen daar een ondergeschoven kindje, dit soort hufterigheid zul je daar OOK niet aantreffen.

Groet, Arie

Ze zijn jaloers! Jij lekker hard fietsen en zij hard werken... :wink:

Dat zal het zijn, Franke. En ik had de wind ook nog mee.
arizona schreef:Willem, in België word je tenminste waar mogelijk geholpen bij een soortgelijk probleem, weet ik uit redelijke ervaring (ik heb daar gewoond). .. Hier staat men erbij en kijkt ernaar.
Nog even afgezien van de toon die er in dit draadje tegenover elkaar wordt aangeslagen en de onredelijke verwijten die er over en weer worden gemaakt - hoe goed kent men elkaar trouwens om dat allemaal te kunnen concluderen -, met het bovenstaande ben ik het allerminst eens, althans mijn ervaringen liggen anders. Ervaringen zonder mij daarbij als maatgevend of kadastraal middelpunt te willen beschouwen, ook al woon ik dicht bij Amersfoort en zijn Lange Jan in de buurt.

Ik heb nog nooit een grotere administratieve en bureaucratische anarchie meegemaakt dan in Belgie. Ik heb er een tijd gewoond en ben er ook getrouwd. Iedereen doet maar wat. De politiek hangt van vriendendiensten aan elkaar. Voordeel is dat er veel te ritselen valt als je de wegen maar kent en af en toe wat onder de tafel toeschuift. Allemaal uit eigen ervaring.

Dus kom mij niet aan met verhalen dat in B. alles zo goed geregeld is. Not!

Waar het eigenlijk om gaat is of fietsers i.h.a. goed bediend worden in dit land als het om fietsfaciliteiten gaat. Ik geloof dat je NL een dikke 8 kunt geven ook al worden fietsers in een geval dat jij beschrijft weleens vergeten.

Maar waar hebben we het over? Ik vind er ook iets decadents in zitten wanneer wereldfietsers bewust 'het avontuur' opzoeken en zich op ongebaande paden wagen waar ook ter wereld en tegelijkertijd zich hier beklagen over een niet aangegeven wegversperring. Je juist in zo'n situatie redden is een zekere mini-survival in een verzorgingsstaat die Nederland ondanks alles nog steeds is. Fijn toch juist? En spannend?

Of, en daarin bevraag ik mijzelf nog het meest, is fietsen inmiddels een luxe bezigheid geworden? Verwacht de fietser die al of niet de gehele wereld bereist (edit: :oops: ) dat hij/zij in een leunstoel zijn bestemming kan bereiken? Voorzien van de meest geavanceerde snufjes waarvan de bewoners van streken die hij/zij bezoekt alleen maar kunnen dromen?

Ik vraag het u af.... :wink:
Rachel schreef: Of, en daarin bevraag ik mijzelf nog het meest, is fietsen inmiddels een luxe bezigheid geworden? Verwacht de fietser die al of niet de gehele wereld bereisd dat hij/zij in een leunstoel zijn bestemming kan bereiken? Voorzien van de meest geavanceerde snufjes waarvan de bewoners van streken die hij/zij bezoekt alleen maar kan dromen?

Ik vraag het u af.... :wink:
Antwoord:

Ik ben niet bezig met aankomen, ik ben bezig met onderweg te zijn....
Mooi! Het wezen van reizen lijkt mij. :D
Haike schreef:
Rachel schreef: Of, en daarin bevraag ik mijzelf nog het meest, is fietsen inmiddels een luxe bezigheid geworden? Verwacht de fietser die al of niet de gehele wereld bereisd dat hij/zij in een leunstoel zijn bestemming kan bereiken? Voorzien van de meest geavanceerde snufjes waarvan de bewoners van streken die hij/zij bezoekt alleen maar kan dromen?

Ik vraag het u af.... :wink:
Antwoord:

Ik ben niet bezig met aankomen, ik ben bezig met onderweg te zijn....
Filosofisch antwoord op een filosofische vraag... :)
Arie schreef:Maar met enig trapezewerk lukt het toch. Over enkele vangrails, via de vluchtstrook (35 cm breed) over de andere brug waarbij het Nederlandse BMW-gilde eens lekker de claxon kan laten brullen en ik bereik de provincie Friesland voordat het laatste treintje Harlingen-Haven verlaat
Als je onderweg bent en je stuit op een "versperring" dan kun je omkeren en via een ander pad je weg vervolgen. Ben je bezig met aankomen dan zul je deze horde met enige improvisatie moeten nemen zoals Arizona met enig gemopper heeft gedaan. Tsja, de laatste trein moest wel gehaald worden.

Zelf hou ik wel van dit soort situaties indien ik "onderweg" ben. Ik wordt rebels en nood breekt wet.
De laatste trein is een eufemisme. :wink:

En alleen God weet wanneer de laatste trein vertrekt... :wink:

(maar da's een andere discussie)

Franke schreef:En alleen God weet wanneer de laatste trein vertrekt... :wink:

(maar da's een andere discussie)
Neu, valt niet buiten deze kletspraatdraad. Willem Kloos - met een persiflage door Lucebert - dichtte namelijk al dat we het allemaal in het diepst van onze gedachten zijn, toch? :wink:

Er is altijd wel een volgende trein, met enig geduld... :wink:
Franke schreef:
Filosofisch antwoord op een filosofische vraag... :)


Als je onderweg bent en je stuit op een "versperring" dan kun je omkeren en via een ander pad je weg vervolgen. Ben je bezig met aankomen dan zul je deze horde met enige improvisatie moeten nemen zoals Arizona met enig gemopper heeft gedaan. Tsja, de laatste trein moest wel gehaald worden.

Zelf hou ik wel van dit soort situaties indien ik "onderweg" ben. Ik wordt rebels en nood breekt wet.
Voor mij ligt het nog simpeler, (of dat nog filosofischer is, weet ik niet)
Als ik onderweg ben en ik kom een barricade tegen kan ik kijken of ik hem kan nemen; erover of eromheen of what ever... ik ben onderweg.
Moet ik een stuk terug over de weg die ik gekomen ben is het vaak toch een andere weg (letterlijk) en ben ik nog steeds onderweg.

En de laatste trein? die heb ik nog nooit gemist, er kwam altijd een volgende; voor mij wel. Hooguit kwam ik ergens anders uit; en/of later aan. :wink:

Dus kom mij niet aan met verhalen dat in B. alles zo goed geregeld is. Not!

Beste Rachel, Ik geef aan dat ik in deze situatie in België zeker geholpen zou zijn.
Wat jij verder zegt over bureaucratie etc., dat slaat m.i. de spijker wel op de kop.
De Nederbelg Geert van Istendael heeft daar herkenbaar en boeiend over geschreven (Het Belgisch Labyrinth)

Overigens heb ik op verzoek van Theo Jorna de avatar weggehaald die eerder in dit draadje ook aanleiding was voor een 'badinerende' opmerking.

Wat jij zegt over de toon: ok.
Zou niet moeten.
Maar ik vond - en vind - het kinderachtig, zo te vervolgen op de eerste -redelijke - reactie. Kletspraat wordt dan afzeiken.

Rachel schreef:

Neu, valt niet buiten deze kletspraatdraad. Willem Kloos - met een persiflage door Lucebert - dichtte namelijk al dat we het allemaal in het diepst van onze gedachten zijn, toch? :wink:
Jeetje wat ligt dat diep ergens verborgen in een spelonk van mijn ziel, wat goed dat je met een stofdoek langskomt :wink:

arizona schreef: Kletspraat wordt dan afzeiken.
Balk en splinter. :? :roll: