Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fiets terug transporteren vanuit Leh naar Delhi? - Forum Wereldfietser

Fiets terug transporteren vanuit Leh naar Delhi?

Hoi iedereen,

wij fietsen deze zomer vanuit Keylong naar Leh.
In Leh nemen we dan een vlucht terug naar Delhi, maar weet iemand hoe het zit met de fiets? Kan die mee op de vlucht? Zonee, zijn er alternatieven?

De website van jet airways zegt dat geen fietsen toegelaten zijn op ATR-vluchten (dat zijn de kleine vliegtuigjes) en ik denk wel dat Leh-Delhi een ATR vlucht is... Heeft iemand hier ervaring mee?

alvast bedankt,

m.

Ik vrees dat mijn ervaring een beetje te lang geleden is, maar in 1994 ben ik van Delhi naar Leh gefietst, en met het vliegtuig terug gekeerd.
Weet wel niet meer welk vliegtuig het was.
Dat was nog in het pre-internettijdperk, dus we konden ons helemaal niet voorbereiden van hieruit zoals nu.
Ik herinner me wel dat we toch ook een alternatief achter de hand hielden, niet zozeer omdat de fiets misschien niet mee op de vlucht zou mogen, maar omdat de weersomstandigheden in Leh niet altijd optimaal zijn, en er soms (toen althans) meerdere dagen geen vluchten mogelijk waren.

Het alternatief was een avontuur met de bus... meerdaags avontuur... ik dacht 3 dagen. Maar goed, dat hebben we dus niet nodig gehad.

Ik ben in 2007 van Leh teruggevlogen naar Delhi met Jet Air. Het meenemen van de fiets in plastic (Vakantiefietser-) hoes was geen probleem. Ik heb geboekt via een reisbureau dus weet zelf niet hoe maar die hebben de fiets aangemeld en bevestiging gekregen.
Als je een doos wilt gebruiken, maak die dan zo klein mogelijk want de fiets gaat door een scanner die maar net groot genoeg is. Kom op tijd op het vliegveld want je wordt drie keer gecontroleerd en als bij de laatste check het eerste stempel vergeten blijkt, kun je weer helemaal terug in de rij. Bij aankomst in Delhi naar een hotel in het centrum fietsen is een aparte ervaring die je niet moet overslaan. Het verkeer lijkt een complete anarchie maar gaandeweg merk je dat het een spel is van (voorrang) geven en nemen en dan is het best leuk.