Sinds korte tijd is een Van Herwerden Roadmaster mijn reisgezel. En het moet mij van het hart: het is puur geluk.
Als iemand dat zegt zou ik willen weten vanuit welke ervaring iemand spreekt. Die is als volgt: Mijn conclusie over de Roadmaster zet ik af tegen 20 jaar fietsen op Batavus, Giant (Expedition), Koga (Terraliner Oval, Globetraveller en Randonneur) en Idworx (Easy Rohler Sport) voor woon-werkverkeer en bepakte fietsvakanties. Maar racefietsen zijn mij ook niet vreemd.
De Roadmaster van Van Herwerden heeft een stalen frame. Het voordeel daarvan behoeft geen toelichting. Maak je wensen kenbaar en het frame wordt - na overleg & advies - zo gebouwd als jij dat wenst, als een maatkostuum. Ik koos voor een frame dat plaats bood aan betrekkelijk brede banden (37 mm met spatborden) en een voorvork die behoorlijk recht onder de fiets staat. Ook de afmontage is volledig door de klant te bepalen. Mijn keus (onder meer): Rohloff, Magura, Brooks, Ergon, Sks, Exal en Tubus.
Maar hoe rijdt het dan?
In één woord: fenomenaal. Deze fiets brengt het fietsen terug tot de essentie. Ga terug in je herinnering en bedenk waarom je ooit een enthousiast fietser bent geworden. Met deze fiets is ieder moment puur genot. Iedere trap wordt omgezet in voorwaartse beweging. Even aanzetten, en je schiet vooruit. Hij stuurt messcherp en is heel voorspelbaar, zonder onrustig te zijn. Ik moest in een binnenbocht met hoge snelheid een keer behoorlijk in de remmen omdat mijn fietsmaatje naast mij plots een lekke voorband had. De Roadmaster bleef keurig bestuurbaar en liet zich gemoedelijk tot stilstand brengen. Op rechte stukken laat ie zich keurig en comfortabel berijden, waarbij gemakkelijk betrekkelijk hoge snelheden gehaald worden. Op mindere gladde wegen geen centje pijn.
Ben je enthousiast fietser dan is een eventuele meerprijs (Idworx is bij voorbeeld duurder) na één rit op de Roadmaster direct vergeten.
Als iemand dat zegt zou ik willen weten vanuit welke ervaring iemand spreekt. Die is als volgt: Mijn conclusie over de Roadmaster zet ik af tegen 20 jaar fietsen op Batavus, Giant (Expedition), Koga (Terraliner Oval, Globetraveller en Randonneur) en Idworx (Easy Rohler Sport) voor woon-werkverkeer en bepakte fietsvakanties. Maar racefietsen zijn mij ook niet vreemd.
De Roadmaster van Van Herwerden heeft een stalen frame. Het voordeel daarvan behoeft geen toelichting. Maak je wensen kenbaar en het frame wordt - na overleg & advies - zo gebouwd als jij dat wenst, als een maatkostuum. Ik koos voor een frame dat plaats bood aan betrekkelijk brede banden (37 mm met spatborden) en een voorvork die behoorlijk recht onder de fiets staat. Ook de afmontage is volledig door de klant te bepalen. Mijn keus (onder meer): Rohloff, Magura, Brooks, Ergon, Sks, Exal en Tubus.
Maar hoe rijdt het dan?
In één woord: fenomenaal. Deze fiets brengt het fietsen terug tot de essentie. Ga terug in je herinnering en bedenk waarom je ooit een enthousiast fietser bent geworden. Met deze fiets is ieder moment puur genot. Iedere trap wordt omgezet in voorwaartse beweging. Even aanzetten, en je schiet vooruit. Hij stuurt messcherp en is heel voorspelbaar, zonder onrustig te zijn. Ik moest in een binnenbocht met hoge snelheid een keer behoorlijk in de remmen omdat mijn fietsmaatje naast mij plots een lekke voorband had. De Roadmaster bleef keurig bestuurbaar en liet zich gemoedelijk tot stilstand brengen. Op rechte stukken laat ie zich keurig en comfortabel berijden, waarbij gemakkelijk betrekkelijk hoge snelheden gehaald worden. Op mindere gladde wegen geen centje pijn.
Ben je enthousiast fietser dan is een eventuele meerprijs (Idworx is bij voorbeeld duurder) na één rit op de Roadmaster direct vergeten.