Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Wereldfiets gezocht! - Forum Wereldfietser

Wereldfiets gezocht!

Hallo!

Ik wil september een maand in Ierland fietsen (het is Ierland geworden!), en wil ook offroad, dus zal een stevige fiets nodig hebben. Echter, het is mijn eerste fietsvakantie, mijn budget niet gigantisch.

Ik ben groot liefhebber van Koga Miyata, dus de Worldtraveller lijkt me erg interessant. Heeft iemand, of kent iemand een persoon met een Worldtraveller of andere goede wereldfiets in de verkoop?

Tips over andere goede fietsen zijn welkom! Mail op ErikvanderHorst@live.nl

Ik hoop van jullie te horen.

Mvg

Erik

Koop de goede maat fiets, ook tweedehands. Te groot of te klein kan je fietsplezier gruwelijk bederven.

Hoi erik,

Zag net op de site van de vakantiefietser een tweedehands Koga globe traveller te koop staan, wie weet is dat wat.
link: http://www.vakantiefietser.be/forum-ber ... chtid=4708

groet, roosje

Hoi Erik,

Koop geen Koga. Ik heb zelf een WT, maar poblemen gehad met de Mavic-velgen en een gebroken frame. Op zich een lekkere fiets maar de gebruikte materialen zijn prut! Als ik dit had geweten, had ik nooit een koga gekocht. Er zijn veel betere fietsen voor minder geld, ga liever voor een Santos, Avaghon, Snel of iets dergelijks.

Succes, Toon

Dit lijkt me geen goede tip. Ja, als je een nieuwe fiets koopt zijn er veel interessante alternatieven (en zelf heb ik ook geen Koga). Maar als je voor een paar honderd euri een goede tweedehands vakantie fiets wilt hebben, dan zijn die Koga's wel een goed idee. Er zijn er bovendien heel veel van. Ja Koga heeft een tijdje net als iedereen pech gehad met Mavic velgen, en het is jammer dat jij framebreuk hebt gehad, maar je maakt mij niet wijs dat dat laatste een structureel probleem was.
OK, als je een passende tweedehands Vittorio kunt scoren heb je vast een betere fiets, maar die Koga's zijn stukken beter dan de Gazelle's of Giant's van een paar jaar terug.
Wim

Hoi!

Structureel is het hopelijk niet (behalve die Mavics dan). Wat wel is, is dat iedereen om een een of andere reden direct naar de Koga's kijkt terwijl er veel betere en andere keuzes zijn zoals Toon opmerkt.

@ Eric:

Kijk ook eens naar de VSF T-400 (heb ik), Gudereit, Velotraum etc, de duitsers dus. Je krijgt op dit moment heel veel waar voor je geld bij duitse wereldfietsen.
Ikzelf had een beperkt budget en heb daarom eerst de T-400 LX gekocht (Expeditie reisfiets) en vervolgens dezelfde met Rohloff. Tot nu toe heeft hij de meest afschuwelijke wasboord/gruis/zand pistes in centraal Asie, Jordanie, Egypte en Tibet overleeft. Ik heb hem nu bijna 20.000km km en hij geeft nog steeds geen kik, ook niet met zware bepakking :-)

Fiets de wereld (op een T-400),
Marc

welke maat zoek je. misschien weet ik nog wel iets.

mario

Afbeelding

Hoi Erik,

Je noemt dat je een beperkt budget hebt, maar geen hoogte. Ik weet niet hoe graag je fietst, maar als fietsen een blijvertje is dan zou ik ook zeker naar nieuwe fietsen gaan kijken, alleen al voor de maatvoering. Op een ander plekje op het forum kwam ik de tip van een Stevens fiets tegen. Ik rij zelf al een jaar of 10 met veel plezier op een Koga Randonneur die ik geschikt tweedehands kon kopen. Zonder noemenswaardige problemen, maar als je een Koga koopt betaal je m.i. behoorlijk voor de naam. Als ik nu een nieuwe fiets zou kopen en geen bijzondere eisen aan de geometrie zou stellen dan zou ik zeker naar bovenstaande fiets gaan kijken. Volgens mij is het afgemonteerd met goed materiaal. Persoonlijk zou ik er een low-rider, een ander zadel en stuur op zetten en je bent klaar.....

Ik denk dat je de prijs ook nog onder de € 900 kunt houden....
(plaatje is een Stevens Randonneur)

Veel plezier en succes met je zoektocht.

Eric
Ik heb framemaat 57, dat had ik er even bij moeten zetten.

Gr.

Erik

Bij horizontale bovenbuis?
W

eric190173 schreef:Volgens mij is het afgemonteerd met goed materiaal. Persoonlijk zou ik er een low-rider, een ander zadel en stuur op zetten en je bent klaar.....
Tja zitten wel Mavic velgjes bij....
eric190173 schreef:Ik denk dat je de prijs ook nog onder de € 900 kunt houden....(plaatje is een Stevens Randonneur)

Als je ook voor andere velgen kiest, niet vrees ik.

Ik heb voor een paar weken geleden een Cube Pure Hybride gekocht. Een dames en herenmodel. Ben die zelf aan het afmonteren Tubus bagagedragers, standaard, verlichting enz. Leuk om te doen. De prijs is bruto 949,- Euro. Foto's zal ik plaatsen als ie helemaal af is.

Op de Koga WT 2008 (mijn fietsje) zitten geen Mavic velgen meer, dus dat probleem lijkt me opgelost te zijn :).
Na de eerste 1200km op m'n fiets heb ik nog geen enkel probleem ervaren, hij loopt nog steeds als een trein. In augustus de eerste zwaarbepakte reis (+- 2000km). Ik ben er gerust in dat ie wel z'n mannetje zal staan. :)

Mvg,
Sander

Zelf heb ik tweedehands een Giant Expedition gekocht, heel tevreden van. Velg is gebroken in Spanje, maar die had er al 30000km opzitten in totaal. Ik heb dan in Andorra een MAVIC velg gekocht en die houdt het nog steeds. Omdat er een tijd slechte mavic velgen zijn geweest, moet je nu mavic niet helemaal afschrijven. Ik had vorige week een lekke band met mijn nieuwe schwalbe marathon cross. Schwalbe is rommel en ik rij er nooit meer, zou een ietwat felle maar vooral domme reactie zijn.
Goede onderdelen op een goed frame, met de goede maat kunnen een goede wereldfiets maken. Ongeacht het merk.

Goede onderdelen op een goed frame, met de goede maat kunnen een goede wereldfiets maken. Ongeacht het merk.[/quote]

Goeie onderdelen en een goed frame is een goeie fiets.

SanderVdM schreef:Op de Koga WT 2008 (mijn fietsje) zitten geen Mavic velgen meer, dus dat probleem lijkt me opgelost te zijn :).
Na de eerste 1200km op m'n fiets heb ik nog geen enkel probleem ervaren, hij loopt nog steeds als een trein. In augustus de eerste zwaarbepakte reis (+- 2000km). Ik ben er gerust in dat ie wel z'n mannetje zal staan. :)

Mvg,
Sander
Nee dat weet ik wel dat Koga dat niet heeft, maar het ging ook niet om een Koga, er werd een Stevens aanbevolen en die heeft wél Mavic velgen, namelijk A119...

s0lar schreef:Zelf heb ik tweedehands een Giant Expedition gekocht, heel tevreden van. Velg is gebroken in Spanje, maar die had er al 30000km opzitten in totaal. Ik heb dan in Andorra een MAVIC velg gekocht en die houdt het nog steeds. Omdat er een tijd slechte mavic velgen zijn geweest, moet je nu mavic niet helemaal afschrijven. Ik had vorige week een lekke band met mijn nieuwe schwalbe marathon cross. Schwalbe is rommel en ik rij er nooit meer, zou een ietwat felle maar vooral domme reactie zijn.
Goede onderdelen op een goed frame, met de goede maat kunnen een goede wereldfiets maken. Ongeacht het merk.
Is waar, ik heb mijn Alesa velgen vervangen voor.... jawel... :lol: Mavic. Maar er zijn inderdaad goede en slechte tijden, 25 jaar geleden had ik een andere fiets met Mavic velgen en terwijl ik in het zwarte woud naar beneden reed, knalde de achtervelg over de lengte van twee spaken open, kon zo de biba zien zitten, en die velg had toen nog geen 3000 km gedraait...
Nou, na veel wik en weeg en kijk en zoek in Amsterdam en omstreken ben ik er bijna uit! Erg leerzame zoektocht. Echter dat laatste duwtje...

Denk alstublieft mee!

Budget: rond de 1400
Maat: De een zegt 52 (Stevens), de ander 57 (Koga). Het zal er dus tussenin zitten.
Ik ga toch voor 28", minimaal LX afgemonteerd.

Twijfel bestaat tussen;
een Stevens Randonneur (plus aanschaf dragers, spatborden etc),
een Koga Miyata Signature (echter zijn deze op vakantie; 7 weken levertijd, betekend vertraagde vakantie!) en
een Koga Miyata Randonneur-in-de-aanbieding (helemaal klaar).

Aangezien er niet veel tweedehands en op internet is langsgekomen wat echt mijn aandacht wist te trekken (prijsverschil is niet eens zo groot tussen alle bovenstaanden), ga ik waarschijnlijk toch voor nieuw! Ik moet nu echt een keuze gaan maken mbt levertijd, wil ik in september Ierland veroveren.

Ik neig nu toch richting KM Randonneur, of heeft iemand nog een briljante ingeving?

Geachte mensen, ik hoor graag uw ongezouten mening! Grote dank bij voorbaat!

Mvg

Erik van der Horst

Je zei toch ook offroad? Dan zou ik zeker voor een stevige 26 inch fiets gaan. Voor 1400 euro heb je dan een prima Avaghon Series, en er is nog wel meer keuze.
Wim

Als je in Amsterdam hebt gekeken heb je dat niet gedaan bij Eric Schuit van de Vakantiefietser. Want die is niet met vakantie, heeft een pasframe waar hij je op zet om bij de juiste maat uit te komen voor jou, en die levert je ook zo een Koga Signature.... of een andere mooie reisfiets.

En nee ik heb geen aandelen daar, krijg er wel gratis koffie, maar dat krijgt iedereen bij hem :lol: