Additionally, paste this code immediately after the opening tag: fiets en douane - Forum Wereldfietser

fiets en douane

Name: Kristian ter Horst

Email: Kristian_ter_Horst@yahoo.com.au

Officieel mag je slechts 175 euro btw-vrij de E.U. innemen en bij waardevolle artikelen moet je een aankoopbewijs laten zien. Is er weleens iemand geweest die heeft moeten aantonen dat zijn/haar fiets in de EU gekocht is¿ Alvast bedankt voor het antwoord.

Name: Wim Leeuw

Email: wim.leeuw@hetnet.nl

Kristian,

nog nooit moeilijkheden gehad. Wel eens werd er een aantekening in het paspoort gemaakt. Bij de terugreis kon men dan controleren, dat de fietsen weer mee terug gingen.
Betalen is denk ik wel nodig als je de fietsen ter plaatse wil gaan verkopen.
Als je een beetje kunt aantonen, en dat is met fietstassen als bagage, niet zo moeilijk, dat ze voor eigen gebruik zijn hief je geen invoerrechten te betalen.

vriendelijke groet,
Wim Leeuw
--- --- --- --- --- --- --- --- ---

Name: Bert Sitters

Email: b.sitters@pz.nl

Ook ik heb voor- en na mijn vele reizen nooit enige vorm van probleem gehad. Niet bij vertrek van of aankomst in de de EU. Wel werd bij binnenkomst van Nicaragua werd mijn fiets met omschrijving en kleur in mijn paspoort genoteerd als vervoermiddel dat ik bij mij had. Bij het uitgaan van dat land wilde men die aantekening zien en vervolgens werd wederom een stempeltje en een handtekening geplaatst. Dat was alles.
--- --- --- --- --- --- --- --- ---