Additionally, paste this code immediately after the opening tag: continental citycontact 28" of andere conti banden - Forum Wereldfietser

continental citycontact 28" of andere conti banden

Mijn banden zijn aan vervanging toe en aangezien ik goedkoop aan continental banden kan komen, ben ik me hierop aan het orienteren. Echter Conti is imho wat vager met bandentypes dan Schwalbe. Ik wil graag iets hebben wat licht loopt. Het hoeft niet extreem sterk te zijn, aangezien het voornamelijk voor woon-werk verkeer is en weekjes weg in Europa. Na hier wat rondgeplozen te hebben, vermoed ik dat de citycontact het lichtst loopt en sterk genoeg is. De racer is me wat teWat ikme echter afvraag is, wat nu lichter loopt, een citycontact, gewone contact, travelcontact of een topcontact. Ik vermoed dat ze in deze volgorde sterker worden, of is dat niet zo?

Tevens vroeg ik me het volgende af: Ik heb 28" banden op 1,5" en wil misschien wat breder gaan, aangezien ik heb gelezen dat dat meer comfort geeft, of geldt dat alleen als je echt breed gaat (50 mm). Dat pas namelijk niet op mijn fiets.

Elke millimeter breder geeft extra comfort. Conti Sportcontact is snel, maar ook wat kwetsbaar. Hoe steviger en beter lekbestendig, hoe hoger de rolweerstand. Helaas.
Wim