Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Front "transporter" rack - Forum Wereldfietser

Front "transporter" rack

Ben bezig de opties aan het bekijken om wat bepakking op mijn surly 1X1 te krijgen. :D
Er zitten geen rack boses op het frame en door de horizontale dropouts en tuggnut kan er achter niets geplaatst worden (of gaat een BOB wel passen met een aantal aanpassingen?)
Dan maar aan de voorkant, toch? Alleen tassen is niet voldoende er moet ook een tent mee :(
Een nice rack van surly http://www.surlybikes.com/spew13.html lijkt me een optie maar is zoiets te verkrijgen zonder dat je boses nodig hebt?

Graag jullie input
ott schreef:Ben bezig de opties aan het bekijken om wat bepakking op mijn surly 1X1 te krijgen. :D
Er zitten geen rack boses op het frame en door de horizontale dropouts en tuggnut kan er achter niets geplaatst worden (of gaat een BOB wel passen met een aantal aanpassingen?)
Dan maar aan de voorkant, toch? Alleen tassen is niet voldoende er moet ook een tent mee :(
Een nice rack van surly http://www.surlybikes.com/spew13.html lijkt me een optie maar is zoiets te verkrijgen zonder dat je boses nodig hebt?

Graag jullie input
Er zitten toch oogjes op de padden gebakken? Krijg je altijd een licht dragertje op , desnoods met wat klemmen naar de horizontale achtervork. Een OMM whiterock/Redrock of een Nitto Campee die afsteunt op de cantibosses zou toch ook moeten passen.

Een BOB moet technisch*) ook kunnen, met Bobnutz (let wel op de juiste schroefdraad)

*) lijkt me echt niks achter een SS/FG
ott schreef: Er zitten geen rack boses op het frame en door de horizontale dropouts en tuggnut kan er achter niets geplaatst worden (of gaat een BOB wel passen met een aantal aanpassingen?)

Graag jullie input
Eeeuuuhhh...... ik dacht dat de wereldfietser een Nederlands forum is? :lol:

Hi,

zat zelf idd ook aan een OMM drager te denken (voor voor en/of achter) maar Cordo maakt ook een voordrager met een behoorlijk laadvermogen.

Of anders een blackburn kloon als voordrager monteren?

Bas

Ik zie op de site van Surly een foto met oogjes bij de achterpadden. Dan hoef je alleen nog maar iets aan de bovenkant, waarbij de OMM of Nitto dragers die aan de cantinokken vastzitten de mooiste oplossing zijn. Voor lijken trouwens ook oogjes te zitten, ook al heten die oogjes voor spatborden.
Wim
m-gineering schreef: Er zitten toch oogjes op de padden gebakken? Krijg je altijd een licht dragertje op , desnoods met wat klemmen naar de horizontale achtervork. Een OMM whiterock/Redrock of een Nitto Campee die afsteunt op de cantibosses zou toch ook moeten passen.

Een BOB moet technisch*) ook kunnen, met Bobnutz (let wel op de juiste schroefdraad)

*) lijkt me echt niks achter een SS/FG
Dag Marten, bedankt voor de reactie. Goede invoer :wink:
Er zitten oogjes op maar door het gebruik van schijfremmen (hope mini) moet ik eerst naar buiten toe. Maar ik vind het een goed idee :D
Ik heb nog een tubus liggen en daar ga ik even mee expirimenteren of ik zo naar een canti bevestiging kom.
Haike schreef:
ott schreef: Er zitten geen rack boses op het frame en door de horizontale dropouts en tuggnut kan er achter niets geplaatst worden (of gaat een BOB wel passen met een aantal aanpassingen?)

Graag jullie input
Eeeuuuhhh...... ik dacht dat de wereldfietser een Nederlands forum is? :lol:
Bedankt voor je invoer 8)

B@se schreef:Hi,

zat zelf idd ook aan een OMM drager te denken (voor voor en/of achter) maar Cordo maakt ook een voordrager met een behoorlijk laadvermogen.

Bas
Dag B@se (van mtb.nl?) Bedankt voor je invoer? de sherpa van old man mountain is een goede optie. Zeker gezien de schijfremmen

ott schreef:

Bas
Dag B@se (van mtb.nl?) Bedankt voor je invoer? de sherpa van old man mountain is een goede optie. Zeker gezien de schijfremmen
De Sherpa zet je onder vast met een Quick release *). Lijkt me geen succes worden met de bolt-on axle **) van de gemiddelde fixie***)
*) snelspanner #)
**) as met moeren
***) doortrapper

#) ja, wij spreken onze talen ;)

Uitvalnaaf met uitvalas

Toen blijkbaar:

Snelspanner

Nu:

Quick-relaese

Sjugt... ik geloof dat ik oud wordt.... :roll:

Haike schreef:Uitvalnaaf met uitvalas

Toen blijkbaar:

Snelspanner

Nu:

Quick-relaese

maar nooit te oud om te leren ;) :lol:

m-gineering schreef:
Haike schreef:Uitvalnaaf met uitvalas

Toen blijkbaar:

Snelspanner

Nu:

Quick-relaese

maar nooit te oud om te leren ;) :lol:
Das waar,.... maar neemt de kwaliteit van de onderdelen toe naar mate we ze in het engels gaan benoemen?? :wink:

tuurlijk, heb dan ook altijd een setje allan-keys bij net als een setje tyre levers om van de smart patches nog maar nyet te spreken...

apropos, die super tourist kun je volgens mij vrijgemakkelijk passend maken op je 1X1. je hebt er niet veel meer voor nodig dan een stel boutjes, spacers, moeren en een setje frame klemmetjes (heb ik denk ik nog wel ergens zwereven, anders eventjes langs de lbs) dan ben je gelijk klaar voor chter. Misshien kun je deze zelfs voor je voorvork gebruiken. Dan heb je wel een beugeltje nodig zodat je de "bovenkant" op 1 plek vastzet, deze beugels zijn los te verkrijgen en dan zou je de boring voor een voorspatbord in je vv kunnen gebruiken voor bevestiging.

tis zomaar een idee ofzo.

Bas

m-gineering schreef:
ott schreef:

Bas
De Sherpa zet je onder vast met een Quick release *). Lijkt me geen succes worden met de bolt-on axle **) van de gemiddelde fixie***)
*) snelspanner #)
**) as met moeren
***) doortrapper

#) ja, wij spreken onze talen ;)
We hebben mekaar al eens gesproken joh, Zelfde taal 8)
Achter gaat echt niet lukken door de tugg is te weinig ruimte, ik ga voor voor.

B@se schreef:apropos, die super tourist kun je volgens mij vrijgemakkelijk passend maken op je 1X1. je hebt er niet veel meer voor nodig dan een stel boutjes, spacers, moeren en een setje frame klemmetjes (heb ik denk ik nog wel ergens zwereven, anders eventjes langs de lbs) dan ben je gelijk klaar voor chter. Misshien kun je deze zelfs voor je voorvork gebruiken. Dan heb je wel een beugeltje nodig zodat je de "bovenkant" op 1 plek vastzet, deze beugels zijn los te verkrijgen en dan zou je de boring voor een voorspatbord in je vv kunnen gebruiken voor bevestiging.

tis zomaar een idee ofzo.

Bas
Zoals je boven leest het wordt voor, over wat voor frame klemmetjes heb je het (hou me van harte aanbevolen) er zijn er verschillende

Hi,

zelf gebruik ik deze beugel voor een boryueh (??) dragertje achter, maar zou me zomar kunnen voorstellen dat het je ook lukt om je drager daarmee voor te bevestigen:

Afbeelding

over de losse beugeltje die ik nog heb, dat zijn deze voor rond de staande achtervork.

Afbeelding

Bas

(doesburg is vlak bij Vlep... dusch)

Kan niets maken van de foto, tijd om een keer te buurten !

Moet ik me niet een keer voorstellen op dit forum? en waar? Beetje onbeleeft zo :o

achter lukt niet, rem zit in de weg
Afbeelding
bevestiging achterkant voorvork
Afbeelding
Vast aan vork centre gat
Afbeelding

[quote="ott"]achter lukt niet, rem zit in de weg
Afbeelding

Je gaat er ook niet harder door, maar volgens mij zit de flesopener in de weg.

Platte bout om de remklauw vast te zetten. drager een beetje uitrekken, vulbus er tussen en het is gefixed