Additionally, paste this code immediately after the opening tag: BELGIE - ZWEDEN - Forum Wereldfietser

BELGIE - ZWEDEN

Hallo,

Ik heb reeds twee fietsreizen, die naam waardig, op mijn palmares. Eén naar Bretagne en één centraal door Frankrijk, oa over de mont ventoux en de zuidelijke alpen. Deze deed ik met een redelijk oude, aluminium hybride mtb (B1 aluma), met een tripletje vooraan natuurlijk. De bagage ging op de bob yak.
In juli rij ik naar zweden, bestemming ietsje ten noorden van Ostersund. In Frederikshaven neem ik de boot naar Gothenburg of Oslo, daar ben ik nog niet uit.
Ondertussen heb ik ook een racefiets gekocht, in carbon, nl een koga miyata roadracer centaur. Nu twijfel ik welke fiets voor de kar te spannen. Heeft iemand hier ervaring en/of een mening over?
Als het de racefiets wordt, welke versnellingen? Nu is het kleinste 39 25. Misschien dat een cassette met 29 achteraan al volstaat?

Nog iets anders. Via via hoorde ik over iemand die per gereden km 100 (!!) euro verzamelde voor een goed doel. Ik heb enkele bedrijven aangeschreven maar zonder succes. Het lijkt me fantastisch om zo het aangename met het nuttige te combineren. Weet iemand bij welek bedrijven ik nog eens kan proberen?

Dankuwel
groeten
Lars Maes

VIVE LE VELO!

Persoonlijk zou ik de hybride een vertroetel beurtje geven en die weer voor het karretje spannen. Je zult misschien minder kilometers per dag maken, maar je bent veel flexibeler qua wegkeuze (bredere banden en een 'breder' verzet). Ook heb je waarschijnlijk minder snel pech en zit je wat relaxter.

Wat betreft die sponsoring, als je geen publiciteit genereert zal sponsoring niet meevallen....

Veel plezier met de voorbereiding!

Groeten
Eric

Wat betreft sponsoring en fietsen voor een goed doel vind ik heel mooi van mensen die dat doen. Maar gaat dan het vrije vakantiegevoel en het gevoel van complete vrijheid dat je met fietsen bereikt niet een beetje omslagen in een vakantie waarbij je voor je sponsors en voor dat goed doel bijna verplicht bent om elke dag te moeten fietsen en je einddoel te bereiken. Dat je niet meer kunt doen waar je zin in hebt maar je een speelbal van de golven gaat worden.

Maar goed da's mijn mening, ik wens je alle succes verder en hopelijk vind jij de nodige sponsors en een gepast goed doel om voor te fietsen.

http://brusselsnordkapp.wordpress.com/

Bovenstaande een link van een site waarin 6 brandweermannen uit Brussel naar de Noordkaap zijn gefietst. In 2007, dus een jaartje geleden.

Als ik alles goed gelezen heb, sliepen ze telkens in de brandweerkazerne van elk dorpje waar ze bleven slapen. Gratis. De fietsen werden hen ook gratis geleverd door een fietsenzaak en na afloop werden de fietsen per opbod verkocht voor een goed doel.

Hun hele tocht werd dus gesponsord en was voor een goed doel. Vele mensen hebben blijkbaar gesponsord want een bedrag van rond de 10000 euro hebben ze bereikt.

Een mooi en zeer straf voorbeeld van fietsen voor een goed doel.

Ik ben vorig jaar ook naar de Noordkaap gefietst, rustig en alleen. Ik moest alles uit eigen zak betalen maar had dan ook de complete vrijheid. Ieder zijn keuze.

Nogmaals succes!

Een carbon raceframe als tractor? Zou ik niet doen.
Wim
lamaes schreef:Hallo,

...n redelijk oude, aluminium hybride mtb (B1 aluma), met een tripletje vooraan natuurlijk. De bagage ging op de bob yak...

Ondertussen heb ik ook een racefiets gekocht, in carbon, nl een koga miyata roadracer centaur. Nu twijfel ik welke fiets voor de kar te spannen. Heeft iemand hier ervaring en/of een mening over?
Als het de racefiets wordt, welke versnellingen? Nu is het kleinste 39 25. Misschien dat een cassette met 29 achteraan al volstaat?
Op je racefiets heb je met een 29-er geen lagere versnelling als met je hybride op het buitenblad!

Ik zou een fiets met een gelijmde carbon achterkant en een Bob nooit combineren. Het risico dat je de staande achtervork uit elkaar trekt lijkt me groot

OK dan zal het wellicht de hybride worden.
Tis alleen dat die precies zo zwaar is geworden sinds ik een plastieken racefiets heb. Maar we hebben samen al veel meegemaakt dus dat komt wel goed.
@marten ik kan wel moeilijk geloven dat ik op mijn binnenblad van de racefiets niet kleiner kan trappen dan met de hybride op het buitenblad. Dat moet een vergissing zijn denk ik

Groeten!