Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Reynolds 525 frame - Forum Wereldfietser

Reynolds 525 frame

Hallo,

Ik ben op zoek naar een tweedehands vakantiefiets om niet te lange tochten met weinig bepakking te maken. Dus geen Idworx met Rohloff (komt nog wel).

Ik heb iets met "vintage" fietsen, daarom viel mijn oog op een advertentie voor een "Brands Flash / Gazelle Formula Hybride", met Reynolds 525 frame.

Heeft iemand ervaring met dit frame?

Dank voor reacties,

Reynolds 525 is een goede instap kwaliteit buis. Gazelle wist vroeger meestal nog wel hoe ze een frame moesten maken, dus dat zal vermoedelijk ook niet verkeerd zijn. Welk model dit precies is weet ik echt niet. Wel was de afmontage af en toe wat zuinig, en kan er natuurlijk veel versleten zijn.
Persoonlijk zou ik voor een goede goedkope tweedehands fiets voor het lichtere vakantiewerk liever kijken naar een van die vele stalen Koga's die voor ritjes op de zondag gekocht zijn ("we moetenecht meer gaan bewegen"), maar vooral in de schuur zijn blijven staan. Dat waren prima fietsen, ook al zijn de dragers zijn huidige normen vaak wat licht, en kunnen er vaak slechts vrij smalle bandjes op. Maar voor wat jij aangeeft ideaal.
Het alternatief zou zijn (nu echt vintage) een stalen randonneur in engelse stijl (zoals de Dawes Galaxy), met racebocht etc. Dat is pas echt lekker snel rijden.
Wim

Ik had vroeger een Gazelle Champion Mondial 531 buis. Tot mijn grote verbazing maakte gazelle die bij mij om de hoek in Amsterdam. Met zo'n plat mannetje tussen de staande achtervorken. Oogjes aan de padden voor een drager. Daar heb ik wel tochten mee gemaakt naar Engeland en Duitsland en meer. Ging prima, dus ik neem aan dat het met die van jou ook moet kunnen. Maar die fiets was er natuurlijk niet echt voor gemaakt om mee te gaan reizen (was er ook niet, dus er viel niks te kiezen) maar hij hield het. Persoonlijk zou ik het advies van Willem ter harte nemen en gaan zoeken naar zo'n 2ehands KOGA. Maar veel plezier iig!

Haike schreef:Ik had vroeger een Gazelle Champion Mondial 531 buis. Tot mijn grote verbazing maakte gazelle die bij mij om de hoek in Amsterdam.
Ben je niet in de war met Rih, Presto, Zieleman eva? Zat Jan Legrand niet bij Presto team Raleighs te produceren? Echte Champion Mondials kwamen volgens mij van de raceafdeling in Dieren.

Maar Champion Mondial was zo'n merk dat er ook wel niet officele Gazelles gebouwd werden ;)

m-gineering schreef:
Haike schreef:Ik had vroeger een Gazelle Champion Mondial 531 buis. Tot mijn grote verbazing maakte gazelle die bij mij om de hoek in Amsterdam.
Ben je niet in de war met Rih, Presto, Zieleman eva? Zat Jan Legrand niet bij Presto team Raleighs te produceren? Echte Champion Mondials kwamen volgens mij van de raceafdeling in Dieren.

Maar Champion Mondial was zo'n merk dat er ook wel niet officele Gazelles gebouwd werden ;)
RIH was mijn eerste sportfiets met 10 versnellingen en een 64cm frame voor ƒ600,- begin jaren '70 gekocht, uit de Westerstraat bij Bustraan en van Kaay. Zit er nog steeds met een beperkte openingstijd.

Presto zat en zit weer in de Haarlemmerstraat, niet ver daar vandaan, die hadden daar een veel spectaculaider etalage waar ik vaak voor stond te kwijlen, en in de kelder stond een klein krom mannetje de frame's te maken.

Maar bij mij om de hoek, 3 minuten verderop, in de van Hall straat zat een afdeling van Gazelle mijn fietsenman woonde in Amstelveen en wist niet waar het was. Ik had een afspraak om samen met hem mijn frame op te gaan halen en tot mijn grote verbazing was dat dus terug naar Amsterdam bij mij om de hoek in A'dam-west. Misschien dat die frame's daar niet gebouwd werden, maar alleen van onderdelen werden voorzien, om werkelijk tot fiets te worden gepromoveerd?

In ieder geval kreeg ik een 62 cm kaal frame in de kleur Brussels blauw tegen de somma van ƒ400,- daar zo mee. :lol:

Haike schreef: In ieder geval kreeg ik een 62 cm kaal frame in de kleur Brussels blauw tegen de somma van ƒ400,- daar mee. :lol:
Uit Dieren, Amour blauw, ƒ355 + ƒ63.25 voor de extra hoogte :D

m-gineering schreef:
Haike schreef: In ieder geval kreeg ik een 62 cm kaal frame in de kleur Brussels blauw tegen de somma van ƒ400,- daar zo mee. :lol:

Potdomme, :lol: waarom was de jouwe goedkoper?

Haike schreef:
m-gineering schreef:
Haike schreef: In ieder geval kreeg ik een 62 cm kaal frame in de kleur Brussels blauw tegen de somma van ƒ400,- daar zo mee. :lol:

Potdomme, :lol: waarom was de jouwe goedkoper?
misschien was ik er eerder bij : 27-6-1975

PS het bijbehorende Zeus balhoofdstel @ 44.20 kwam ik ook net weer tegen, dat is nog helemaal niet zo slecht en mag straks een ander Gazelle frame op gaan fleuren. De rest van het frame waar dit balhoofd zijn laatste jaren sleet was wel bar en boos, liefde voor de fiets is niet homogeen verdeeld in de familie ;)
:

Afbeelding

Wat ziet dat eruit zeg!

De mijne was van '78 dus dat zal het dan wel zijn

Die van mij was nog puntgaaf op wat krasjes na, heb hem 2 jaar geleden verkocht voor €125,- met de complete allereerste Dura ace EX groep erop, met toch wel wat pijn in mijn hart...