Additionally, paste this code immediately after the opening tag: maat van atb frame - Forum Wereldfietser

maat van atb frame

hallo mensen, een vraag die je 100 keer tegenkomt
maar nog eens,

ik ben op zoek naar een gepast atb frame (en ben op het forum hier met iemand misschien een frame wissel aan het doorvoeren)

ikzelf ben 1.75 maar heb een binnenbeenlengte van 86.5cm.
ik heb dus lange benen en kort bovenlijf, een kort frame dringt zich op om niet plat te liggen. ik dacht zelf aan een 18 inch. wie denkt er anders over ?

wie kent ook goede software om dit te berekenen

hartelijk dank mensen

http://www.bikefitting.com/Dutch/Frame.aspx

Op deze link lukt het wel, wel via je emailadres.

Willem

merci mensen, ook diegenen die pm gestuurd hebben

ik zou die atb als trekking gebruiken. heb nog een atb staan die ik hiervoor inzette maar te groot.

idd tis altijd koffiedik kijken, maar een beetje richting is niet slecht.
ik heb een 21 inch wat veeel te groot voor mij is. ik ga de links na en even zien wat daaruit komt

als iemand nog wat info heeft, laat maar komen

De maat van een MTB is niet zo heel kritisch, vind ik. Ik fiets met mijn 1,83m vaak op een Cannondale maat M (18''). Maar op een L (20'') gaat het ook prima. Een 21'' is voor mij ook te groot. Mijn vrouw die 1,64m meet, fietst zowel op een Cannondale M (17,5''; bij Cannondale was M vroeger kleiner dan nu...) als op een maat S (16,5'').

Uiteraard kun je je MTB gemakkelijk enigszins aan je lichaamsmaten aanpassen door het zadel te verstellen en een andere stuurvoorbouw te nemen.

Hopelijk heb je hier wat aan.

NB. Hierbij nog een discussielink:
http://www.mountainbike.nl/forum/viewto ... uiste+maat

Als je een beetje standaard maten hebt, kun je met bikefitting wel uit te voeten, als je je afwijking kent t.o.v normale maten, heb je toch een redelijk idee, zeker omdat er nog verstelmogelijkheden zijn.

Maar het is niet zo dat zoiets als bikefitting, op basis van 1 gegeven een frame op maat maakt.

Als atb heb ik een 53 cm voor 1M87, ik had liever een maatje groter, maar het is niet anders.

Mijn stuurpen heb ik vervangen door een verstelbare die ik heel wat rechter op kon zetten en nu zit die fiets zeer goed. Hoewel de grootste confectiemaat waarschijnlijk 57 of 60 cm is.

Je kunt je natuurlijk altijd laten meten, en je een fiets laten aanmeten, mij is steeds gezegd, dat mensen met uitzonderlijke voorkeuren, of maten dat beter doen. Al moet ik zeggen zo'n Idworx zegt me wel wat, maar nu vraag ik me af zijn die fietsen op maat, of zijn het een aantal standaardmaten.

Willem

ongelofelijk bedankt mensen voor de fijne info.
met alles wat hier gezegd wordt kan ik me vinden, meer zelfs, ik denk er net zo over. in de link van jou, jan: daar staan een paar mensen in die tread met dezelfde bouw als mij en die hebben allemaal een 18 of 17.5, dus ik denk dat ik echt moet mikken op een van die twee.

mercie mensen