![Question :?:](./images/smilies/icon_question.gif)
Dit gaf mij o.a. de tijd meer aandacht te besteden aan mijn bagagegewicht op de fiets. Toch krijg ik mijn bagage (dus zonder water en slot) niet onder de 23 kg. O.a. ruime (bewuste keuze)Flallraven akka 3 (3,5 kg), omdat ik ook soms met mijn vrouw ga en ik mijn fiets, als ik alleen ga, indien nodig net in het voorportaal van de tent kan leggen, matje 800 gr, slaapzak 800 gr, reserve buitenband, 2 binnenbanden en het nodige gereedschap o.a. 10 cm reserveketting, engelse sleutel etc wat boeken (daar wordt niet op bezuinigd), kaarten en FIS rouetboekjes. Van de kaarten afgeknipt wat ik niet nodig denk te hebben. (Zak)mes, lepel, licht pannetje, een pittertje camping gaz, plastic hema bord en beker en verder 2 reserve sokken, 2 t-shirts, 2 onderbroeken, 1 trui, afritsbroek en aparte korte broek, regenborek en jas, (geen pyama), afgeknipte laarzen voor regenweer en natte campings (hebben goede dienten bewezen in het verleden) goed gevulde ehbo doos. en verder de normale dingen als mp3, telefoon etc + dito opladers. is diot bij andere fietsers ook allemaal zo =