Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Campingaz in Slovenie - Forum Wereldfietser

Campingaz in Slovenie

Campingaz in Slovenie

Midden in het centrum van Ljubljana is vlakbij het plein van de Republiek een Intersport. Deze zaak verkoopt diverse soorten gastankjes.

De klassieke doorpriktankjes kocht ik bij een ijzerwinkel in een dorp. Niet van het merk Campingaz, maar het tankje paste wel en het brandde uitstekend.

Zo kocht ik in Hongarije ooit eens, toen ik mijn laatste zelf meegebrachte tankje aanbrak, een vergelijkbaar priktankje waar alleen propaan (of was t juist alleen butaan?) in zat, en niet het vertrouwde butaan-propaan mengsel van CG.

Heb het reserve tankje uiteindelijk niet hoeven aanbreken, maar was er niet helemaal op gerust of het wel goed zou gaan. Op zijn minst niet voor mijn brander (wordt t te heet?), en misschien wel voor de veiligheid (gaat t niet erg explosief branden?). Heb het tankje later aan een klusser weggegeven om zijn verf mee af te branden....

Roef

De doorpriktankjes van een andere merk dan Campingaz die in Slovenie worden verkocht (en ook vele andere landen) bevatten dezelfde verhouding aan propaan en butaan als de blauwe tankjes van Campingaz.
Tankjes meenemen van huis heeft geen zin als je vliegt, want ze mogen het vliegtuig niet in.

Rongyos schreef:Zo kocht ik in Hongarije ooit eens, toen ik mijn laatste zelf meegebrachte tankje aanbrak, een vergelijkbaar priktankje waar alleen propaan (of was t juist alleen butaan?) in zat, en niet het vertrouwde butaan-propaan mengsel van CG.

Heb het reserve tankje uiteindelijk niet hoeven aanbreken, maar was er niet helemaal op gerust of het wel goed zou gaan. Op zijn minst niet voor mijn brander (wordt t te heet?), en misschien wel voor de veiligheid (gaat t niet erg explosief branden?). Heb het tankje later aan een klusser weggegeven om zijn verf mee af te branden....

Roef
Propaan blijft bij lage temperaturen beter op druk, butaan doet het onder -7 helemaal niet meer. Over de verbrandingsverschillen zou ik me niet zo druk maken, het is allebei brandbaar ;)