Additionally, paste this code immediately after the opening tag: drinkwater in Albanië? - Forum Wereldfietser

drinkwater in Albanië?

Over een paar dagen hoop ik Albanië binnen te fietsen. Is het water uit de kraan rederwijs goed te drinken of is dit echt een afrader?

Ik wil eerst vanuit Montenegro naar Tirana rijden (is er een oude weg naast de hoofdroute, of wat staat me nou bij ooit gelezen te hebben??) en dan via Korce naar het zuiden, Griekenland in, of als ik er de tijd voor heb via Girokartër en Sarandë de boot naar Corfu, waar mijn vliegtuig terug naar huis vertrekt.

Groetjes en dank voor een reactie.

hoi erik,

ik kan me van een aantal jaar terug geen problemen met drinkwater herinneren. dat wil dus zeggen dat ik waarschijnlijk gewoon van de lokaal beschikbare waterpunten gebruik gemaakt hebt. accomodatie in het noorden van albanie was vrij schaars, en kwam neer op vragen of je bij mensen in de tuin mocht komen liggen. in tirana is een leuk hostel (doe de eigenaren de groeten van me), naar het zuiden heb ik gekampeerd, soms in een tuin, soms wild. apart land om te beleven, dat steeds interessanter wordt naarmate je er meer over leert. vergeet niet dat je bij 'po' en 'jo' precies het tegengestelde met je hoofd doet van wat wij hier gewend zijn. en 'mirmajazz' zorgt altijd voor een goede morgen.

veel plezier!

oja, voor die zijweg vanuit montenegro moet je trouwens proberen zo veel mogelijk aan de kust te blijven. dat gaat goed tot bij skoder, daarna reed ik over de hoofdweg. wie weet ben jij creatiever..