Additionally, paste this code immediately after the opening tag: nieuw voorwiel, welke? - Forum Wereldfietser

nieuw voorwiel, welke?

Mijn velg van mn voorwiel is afgelopen fietsreis door Ierland versleten. Een wiel opnieuw laten spaken is nogal duur dus ik overweeg er een geheel nieuw wiel in te zetten.
Het moet een 28", geschikt voor fietsen met bagage door de bergen, komende zomer de middenfrankrijkroute van FIS. Verder maak ik gebruik van V-brakes.
Ik heb nu een wiel met een shimano naaf en een mavic A319 velg. Achter heb ik een rigida zac 19 velg.
Op nederlandse webshops vind ik bijna alleen maar racewielen en ATB/MTB wielen.
Zijn wielen met ATB velgen geschikt voor vakantiefietsen?
Iemand nog tips voor een betaalbaar wiel? of kan ik beter toch een nieuwe naaf laten spaken en mn velg her gebruiken?

gezien atb 95 procent van de gevallen 26 inch is niet.

Je kan het beste of naar je lbs gaan of internet is afschuimen.

twee adresjes:

bike-components.de
bike4travel.nl

tip; www.roland-werk.de/wheels
succes,
roger.

Mijn ervaring met 2 versleten velgen is dat overspaken goedkoper is dan nieuwe velgen.
Maar informeer eens bij www.bike4travel.nl Marco kan je het denk ik zo vertellen.

Ronald

Mijn ervaring met 2 versleten velgen is dat overspaken goedkoper is dan nieuwe velgen.
mag ik vragen waarom? Als de VELGEN versleten zijn, wat is dan het nut van nieuwe spaken? IS het dan niet beter om gewoon nieuwe velgen aan te schaffen? Die zijn immers versleten.

Ik heb hier nog geen praktijkervaring, maar dit viel me toch wel op.

gr Paul

Hi,

schijnt nogal veel verwarring te bestaan omtrent wielen en velgen...

mes bien, zou voor een lx naafje gaan met degelijke spaken, dan zit je op 46,50

Afbeelding

Succes

Bas

B@se schreef: Afbeelding
Voor een vakantiefiets met 622mm velgen zou ik geen 32 gts velgen (zoals hier afgebeeld) adviseren.

Mijn advies
Naaf: iets tussen Deore en Xt in
Spaken: 14-15 dubbel butted
Velg: zwaardere holkamervelg, dubbel gebust
En dan ook nog met zorg gebouwd, afgedrukt en met gelijkmatige spaakspanning!

De naaf zal nog kunnen gebruikt worden. Spaken misschien ook. Ik heb graag Mavic velgen (A319 ofzo).

Ik heb hier nog een Alesa 36 spaaks 28" velg hangen, in goede staat. Is ± 5000 km mee gereden. Als ik er je mee blij kan maken mag je hem hebben.
KdeV schreef:Mijn velg van mn voorwiel is afgelopen fietsreis door Ierland versleten. Een wiel opnieuw laten spaken is nogal duur dus ik overweeg er een geheel nieuw wiel in te zetten.
Het moet een 28", geschikt voor fietsen met bagage door de bergen, komende zomer de middenfrankrijkroute van FIS. Verder maak ik gebruik van V-brakes.
Ik heb nu een wiel met een shimano naaf en een mavic A319 velg. Achter heb ik een rigida zac 19 velg.
Op nederlandse webshops vind ik bijna alleen maar racewielen en ATB/MTB wielen.
Zijn wielen met ATB velgen geschikt voor vakantiefietsen?
Iemand nog tips voor een betaalbaar wiel? of kan ik beter toch een nieuwe naaf laten spaken en mn velg her gebruiken?
Eeeuuhhh... wat is er nou versleten? De naaf of de velg? Die wielen die jij hier en daar gezien hebt gaan alleen per set, dus niet als los wiel, hou daar rekening mee.

Ik heb een ouder voorwiel: Rigida velg met Deore LX naaf. Velg heeft al 30000km er opzitten en de dikte is niet meer wat het geweest is, maar er valt nog een mooie reis mee te maken. Uit voorzicht heb ik een ander voorwiel in gebruik.

Dank voor de reacties en de tips.
Mijn excuses voor de verwarring, maar mn naaf is versleten, de velg is nog wel goed.
Ik ga toch voor een nieuw wiel denk ik. deze leek me wel goed en erg goed betaalbaar.

hi, das idd een aardige keus.

Succes der mee

Bas