Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fietsen naar Rome - Forum Wereldfietser

Fietsen naar Rome

In 2006 en 2007 fietsten wij niet in één keer, zoals eigenlijk hoort, maar in enkele lange weekends en een vakantie eerst langs de Rijn en vervolgens over de Splügenpas en door de Povlakte en Umbrië naar Rome. We gebruikten deels de Duitse Bikeline-boekjes, deels de Nederlandse Rome-boekjes van Benjaminse en Reitsma. We hebben drie verslagen gemaakt van deze door Nederlanders druk bereden route: Duitse Rijn, Zwitserland, Italië.
Alles bij elkaar vonden we het zelf een mooie route, zeker aan te bevelen!
peter de rijk schreef:In 2006 en 2007 fietsten wij niet in één keer, zoals eigenlijk hoort, maar in

Wie zegt dat dat niet hoort.

Tussen 1981 en 1986, liep ik (ik weet het: fout forum) van Bergen op Zoom naar Nice. Voor de kenners, de GR5.
In weekends, weekjes tussendoor, en een aantal 3-weekse tochten. Het gevoel de hele afstand te hebben afgelegd maakt de lol. En dat ik die 2000 km niet in 1 keer heb gelopen maakt me niet uit.
Het gaat niet om de afstand die je achter elkaar aflegd, maar om het onderweg zijn.

Peter
peter de rijk schreef:In 2006 en 2007 fietsten wij niet in één keer, zoals eigenlijk hoort, maar in enkele lange weekends en een vakantie naar Rome
Inderdaad waarom hoort dat niet? Wie heeft dat gezegd...

Dank voor het delen van je informatie!

Wij zijn ooit in twee zomers van Istanbul naar de grens van Georgië gefietst.
Meer is te zien op mijn Weblog. En misschien ga ik wel delen van de Zijderoute fietsen in meerdere keren. Maar eerst es naar de Stelvio en daarna naar Cuba in een keer :lol: !

Blanche
Blanche schreef:
peter de rijk schreef:In 2006 en 2007 fietsten wij niet in één keer, zoals eigenlijk hoort, maar in enkele lange weekends en een vakantie naar Rome
Inderdaad waarom hoort dat niet? Wie heeft dat gezegd...

Blanche
Dat vonden de bikkels (meest heren van middelbare leeftijd in hun eentje, die uitstraalden dat ze een prestatie wilden neerzetten) die we onderweg tegenkwamen...
Maar het is natuurlijk onzin, daar heb je gelijk in.