Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Spanje Andalusie, traject Cordoba - Jaen - Forum Wereldfietser

Spanje Andalusie, traject Cordoba - Jaen

Vorige maand met de trein van Cordoba naar Jaen getoerd met de Andalucia Expres, kost maar 8 euro per persoon en fietsen gratis. Op zaterdagochtend om 8 uur. Drie wagons en wel 10 passagiers. We hadden een hele wagon voor ons tweetjes met de fietsen. De speciale fietsplek, in de ander wagon, was bezet door een grote kinderwagen. Onze fiets bij een bagarek voor koffers neergezet en in het gangpad. Helemaal geen probleem. Overigens rijd deze trein maar 4 keer per dag

Groetjes Ronald

Hoi Ronald

Klinkt goed! Heb je ook foto's?
Zien we je op het voorjaarsweekend?

Blanche

Hoi Blanche,

Het was weer erg leuk in Spanje. Heel veel cultuur, eigenlijk wat te veel, waardoor natuur en rust wat minder was. We zijn dinsdag pas teruggekomen met heel veel foto's die ik nog moet uitzoeken.

Zie je op het voorjaarsweekend, ik heb me al opgegeven.

Groetjes Ronald

ciclista schreef:Hoi Blanche,

Het was weer erg leuk in Spanje. Heel veel cultuur, eigenlijk wat te veel, waardoor natuur en rust wat minder was.
Het is meimaand en dan barst het in Spanje van de communie- en Mariafeesten!
ciclista schreef:Drie wagons en wel 10 passagiers. We hadden een hele wagon voor ons tweetjes met de fietsen. De speciale fietsplek, in de ander wagon, was bezet door een grote kinderwagen. Onze fiets bij een bagarek voor koffers neergezet en in het gangpad. Helemaal geen probleem. Overigens rijd deze trein maar 4 keer per dag.
Klinkt mooi natuurlijk, maar zo weinig passagiers en slechts 4 treinen per dag, dat is toch eigenlijk geen goed teken.
jim

Er gaan tussen Cordoba en Jean twee treinen per dag per richting.

Nog niet zo lang geleden was dat slechts een trein per richting.

Op zaterdagmorgen om 8:00 uur is het aanbod aan passagiers gering.

Sorry Bert,

Maar ik ben bang dat ik je moet corrigeren.

Je kunt 4 maal per dag van Cordoba naar Jaen om 08h00, 15h24, 16h59 en 20h46, de treinen die 's middags vertrekken komen uit Sevilla.

Van Jaen kan je ook 4 maal per dag terug naar Cordoba om 08h05, 10h00, 16h50 en 18h40. De eerste en 2 laatste treinen gaan door naar Sevilla.

Dienstregeling vanaf 7 oktober 2007

Groetjes Ronald

ciclista schreef:Sorry Bert,

Maar ik ben bang dat ik je moet corrigeren.

Je kunt 4 maal per dag van Cordoba naar Jaen om 08h00, 15h24, 16h59 en 20h46, de treinen die 's middags vertrekken komen uit Sevilla.

Van Jaen kan je ook 4 maal per dag terug naar Cordoba om 08h05, 10h00, 16h50 en 18h40. De eerste en 2 laatste treinen gaan door naar Sevilla.

Dienstregeling vanaf 7 oktober 2007

Groetjes Ronald
Je moet niet bang zijn.

De Spaanse spoorwegmaatschappij RENFE geeft nu op de site aan dat sinds 9 december de dienstregeling nog verder is uitgebreid dan dat ze eerst hadden aangekondigd. Die vier treinen vanuit Cordoba komen overeen met de site van de Renfe.
Vanaf Jaen geeft de site van de Renfe drie treinen aan naar Cordoba Central, die allen doorrijden tot Sevilla Santa Justa. Die trein van 10:00 uur staat daar niet op. Waar heb jij die trein van 10:00 uur vandaan?

13021 ANDALUCIA EXPRES 08:05 - 10:56 DIARIO (dagelijks)
del 09-12-2007
al 13-12-2008



13035 ANDALUCIA EXPRES 16:50 - 19:49 DIARIO
del 09-12-2007
al 13-12-2008



13073 ANDALUCIA EXPRES 18:40 - 21:34 DIARIO
del 09-12-2007
al 13-12-2008

http://www.renfe.es/mediadistancia/index.html

Die heb ik van de gedrukte horarios (dienstregeling) die ik verleden week heb gekregen in Cordoba. Als je hem wilt hebben breng ik hem volgende week wel mee.

Ronald