Additionally, paste this code immediately after the opening tag: wel of geen visum georgie - Forum Wereldfietser

wel of geen visum georgie

Hallo allemaal,

in augustus vertrek ik voor 3 maanden naar Georgie. Nu heb ik op verschillende sites gezocht naar informatie over hoe het met een visum zit.

De visumdienst zegt dat ik geen visum nodig heb, terwijl het consulaat zegt dat ik voor minder dan 90 dagen geen visum nodig heb. Dit zou voor mij betekenen dat ik wel een visum nodig heb (zal er ong. 100 dagen zijn).

Beide bronnen lijken mij betrouwbaar, wie o wie kan mij met dit raadsel helpen?

groetjes michele

http://www.google.nl/search?hl=nl&clien ... eken&meta=
of rechtstreeks bij ministerie van buitenlandse zaken van Georgie...

http://www.mfa.gov.ge/?sec_id=467&lang_id=ENG
As a result of coming into force of the law of Georgia on "Legal Status of Aliens” from July 1, 2006 ordinary visas are not issued or extended at the Ministry of Foreign Affairs of Georgia.

Persons, who plan to stay on the territory of Georgia for longer period than determined by their ordinary category of visa, must apply to regional services of the Civil Registration Agency of the Ministry of Justice of Georgia and receive temporary or permanent residence permit.

Address: Saburtalo District Agency -Budapest St.N2
Vake District Agency- Irakli Abashidze St. N68


List of the countries whose citizens do not need a visa to enter and stay on the territory of Georgia for 90 days

All countries of the European Union
Dus voor 100 dagen wel een visum lijkt me...
PS:
Bij het Word Visa-document onderaan de webpagina kreeg ik een virus foutmelding.... wellicht is dat document echt besmet, terwijl de ambtenaar dat zelf niet door heeft...

andre@home schreef:Dus voor 100 dagen wel een visum lijkt me...
Lijkt mij ook duidelijk.
De boete voor het overschrijden van die 90 dagen is 3x het bedrag dat je voor het visum betaald (las ik op de site van de KLM). :wink:

bedankt voor jullie reactie!

ben er ondertussen ook achter dat ik idd ernaartoe moet gaan en dan een visum voor 90 dagen krijg. Zodra ik in het land ben moet ik een visum aanvragen bij de instantie die jullie ook al hadden gevonden :D

maar waarschijnlijk ga ik mijn reis toch inkorten met zoveel gedoe :wink: