Additionally, paste this code immediately after the opening tag: vliegveld noordkaap ? - Forum Wereldfietser

vliegveld noordkaap ?

hallo ieder,

voor volgend jaar (ik weet, is nog lang) denken we eraan om naar de Noordkaap te fietsen, probleem is echter dat je daar op drie of vier weken verlof niet komt,
dus als alternatief denk ik eraan om het grootste stuk te vliegen,
wie heeft er tips over welk vliegveld op fietsbare afstand van Noordkaap ligt,
ik heb Oslo al gevonden, maar dat is nog meer dan 1200 km enkele rit, plus terug, dat wordt ook al teveel km's
thx voor alle mogelijke tips

frank en diane

kijk eens naar vliegveld in Tromsø
of lees:
http://members.home.nl/marcovdvelden/index.htm

Er zijn heel veel kleine vliegveldjes in Noorwegen, die je eerst naar Oslo brengen.
Kijk eens op de site van ik meen SAS. Er is nog een kleinere noorse maatschappij, even googlen en je weet vast meer!

Ik ben in het verleden een keer naar de Noordkaap gefietst en Alta is het dichtbijzijnde vliegveld.

Rick

Lakselv is waarschijnlijk nog net iets dichterbij.
http://en.wikipedia.org/wiki/Lakselv_Airport%2C_Banak

Honningsvag is het dichtst bijzijnde vliegveld op ongeveer 30 km van de Noordkaap.

Volgens mij ga je er meer aan hebben om een lang stuk te fietsen dan heen en terug eenzelfde korter stuk.

beste vliegtuig mogelijkheden vanaf de noordkaap zijn volgens mij, in Honningsvag de ferry nemen naar Tromso of Kirkenes en daar dan het vliegtuig op naar Oslo.

Andere mogelijkheid is vanop de Noordkaap zelf de bus nemen naar Rovaniemi en daar het vliegtuig op.

Succes met de fietsplannen....

kiruna (zweden) en rovaniemi (finland) zijn ook opties. al die plekken zijn echter niet goedkoop om je heen te laten vervoeren. helemaal met de trein door duitsland/denemarken/zweden kan ook, maar duurt bijna drie dagen geloof ik. vliegen op helsinki en dan met de trein zou echter wel interessant kunnen zijn..

In honningsvag de hurtigruten nemen naar kirkenes en daar kan je vliegen op oslo,fiets meenemen op schip is geen meerkost en voor het vliegen met SAS betaal je 30 euro extra voor je fiets.