In Frankrijk al zeker niet. Ze zouden het eens moeten durven verplicht maken .
Zwitserland weet ik niet.
Additionally, paste this code immediately after the opening
tag:Sinds wanneer?marjan schreef:In Zwisterland is een fietshelm verplicht.
Over wiens adem heb je het dan en waar kan ik dat nalezen of -luisteren?marjan schreef:Ik weet niet vanaf wanneer, Zwitserland wordt in een adem genoemd met Spanje en Australie als het om fietshelmplicht gaat..
http://www.nd.nl/document.aspx?document ... &id=105440Rachel schreef:Over wiens adem heb je het dan en waar kan ik dat nalezen of -luisteren?marjan schreef:Ik weet niet vanaf wanneer, Zwitserland wordt in een adem genoemd met Spanje en Australie als het om fietshelmplicht gaat..
Overigens staat het uiteraard iedereen vrij zich optimaal beveiligd in het verkeer te begeven. De starter van deze draad vroeg echter naar een helmverplichting in Zwitserland. Dat kan verschillen.
Dit gaat volgens mij over helmplicht voor kinderen...
Er is veel over te vinden als je de Zwitserse google afstruint. Er is een aantal jaren geleden zelfs een schandaal geweest over vervalste onderzoeksgegevens over helmgebruik.Rongyos schreef:Kan me ook niet herinneren van onze vakantie in Zwitserland dat de helm verplicht is. Kan er nu op internet ook niets over vinden, behalve inderdaad dat het wordt aangeraden (en dat zouden ze niet hoeven doen als t verplicht is).
Ik heb overigens de helm vaak wel gedragen daar, je hebt van die fijne fietsroutes die sterk afdalen, en dat bijvoorbeeld samen doen met een 4-baans autoweg. Dan is een helm best een fijne gedachte.....
Roef
Zelfs die bestaat niet. Lees dit foldertje maar eens. Daarin staan ook de zogenaamde 'Rechtliche Bestimmungen'. Er bestaan alleen voorschriften voor de deugdelijkheid van kinderzitjes en aanhangers.Rongyos schreef:Dit gaat volgens mij over helmplicht voor kinderen...
Roef
Dan is het Nederlands Dagblad slecht geinformeerd.marjan schreef:http://www.nd.nl/document.aspx?document ... &id=105440
deze adem
Tja.Auch wenn beim Velofahren keine Helmtragpflicht besteht,ist es für die Lehrkräfte sehr
empfehlenswert,Schüler sowie Eltern für das Tragen der persönlichen Schutzausrüstung
(Velohelm) auf der bevorstehenden Velotour zu sensibilisieren. Persönliche Schutzaus-
rüstungen werden nicht nur beim Velofahren,sondern zunehmend bei verschiedensten
Sport- und Freizeitaktivitäten verwendet. Velohelme verhindern keine Unfälle,
mindern jedoch deren Folgen!