Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fiets in de trein in Duitsland - Forum Wereldfietser

Fiets in de trein in Duitsland

Menigmaal lees ik dat je in Duitsland eenvoudig de fiets mee kan nemen in de trein. Beter dan in Nederland? Waardoor is dat in Duitsland dan gemakkelijker. Zijn daar meer voorzieningen. Zou het gemakkelijk zijn met de trein naar Berlijn of Hannover te reizen en dan met de fiets retour naar Nederland? Ik heb geen ervaring hiermee: wie maakt me wijzer?

Rachel schreef:Lees en verbaas je. :wink:
Ik heb het even snel bekeken, maar kun je het iets nader toelichten. Bevestigt dit de informatie die ik beschreef?
DriesBa schreef:Menigmaal lees ik dat je in Duitsland eenvoudig de fiets mee kan nemen in de trein. Beter dan in Nederland? Waardoor is dat in Duitsland dan gemakkelijker. Zijn daar meer voorzieningen. Zou het gemakkelijk zijn met de trein naar Berlijn of Hannover te reizen en dan met de fiets retour naar Nederland? Ik heb geen ervaring hiermee: wie maakt me wijzer?
Ga maar eens kijken je woont er zo dichtbij ;-)
De regionale treinen zijn inderdaad gemakkelijk, er is in de meeste treinstellen veel meer plaats dan hier, soms zelfs hele coupés. Ook kan je in steeds meer treinen gewoon je fiets met bagage de trein inrijden, de instap is bijna gelijkvloers met het perron. Maar ga je op een zonnig weekend of een feestdag op zo'n trein dan zie je dat de Duitse fietsers dat massaal ook doen. De intercities is een heel ander verhaal, die moet je vaak verplicht reserveren (reservering is wel gratis). Heb vorige maand nog geprobeerd een plaatsje voor volgende week te bemachtigen naar Frankfurt maar alle treinen bleken 'volgeboekt'. We moeten dus maar proberen op de bonnefooi te kijken of die plaatsen werkelijk gebruikt worden (soms niet) en anders maar een Regionalbahn.