Additionally, paste this code immediately after the opening tag: tenten - Forum Wereldfietser

tenten

Name: Mieke Van Parys

Email: elmarmieke@innogenetics.be

Hallo,
wij (2 personen) zouden graag een tent kopen om tijdens onze fietsreizen te gebruiken, zowel binnen als buiten Europa. Heeft iemand goede/slechte ervaringen, tips?

Name: Yvonne

Email: espi@dds.nl

Binnen of buiten Europa maakt minder uit dan:
- hoe krap wil je zitten?
- wil je 'm 3 of 4 seizoenen gebruiken?
- moet ie niks wegen of wil je graag een zeldragende constructie

etc.

Ik heb na een minimalistische 1 persoonstent een ruimere tent van Mountain Hardwear gekocht. Door het vele gebruik is ie in 2 jaar al versleten, toch koop ik weer een nieuwe , hetzij de Thru Hiker of de Muir Trail (iets langer en voor 4 seizoenen geschikt).

Persoonlijk zou ik voor 2 personen een 3 persoonstent kopen... wat voor 2 persoonstent moet doorgaan vind ik net ruim genoeg voor 1 persoon. OK, behalve als je een tent ter grootte van een doodskist prima vindt of het ERRUG goed met elkaar kunt vinden en in 1 slaapzak slaapt . :wink:

Yvonne
--- --- --- --- --- --- --- --- ---

Name: Philip

Ik gebruik al jaren een tellem II van Nomad. Niet op fietsvakantie maar met wandelen. Het is een tunneltent en zeer ruim. Je hangt de binnentent op met het houtje touwtje systeem. Hele fijne tent, die van mij weegt zo'n 5 kilo echter.


--- --- --- --- --- --- --- --- ---

Name: JPN de Wit

Email: JPN.de.Wit@rw-l.nl

Ik maak zelf gebruik van een tent welke in mijn fietstassen past. De stoklengte is slechts 30 cm. Helaas wordt deze tent niet meer gemaakt en ik ben niet meer tegen een tent aangelopen die dat ook weer bood. En de tent is lekker licht, zo'n 3.6 kg. Geschikt voor twee personen met een vrij ruim stuk voortent. Merk Agu.
Maar om zinnig te blijven, kijk naar een goed klein in te pakken tent. Stokken van meer dan 50 cm zijn vervelend om aan je fiets te hangen.

Name: Anonymous

Lekker licht noemt ie dat: 3,6 kg! De mijne weegt iets minder dan 3 kilogram. Maar ik ben toch op zoek naar een nieuwe tent. Drie jaar geleden kocht ik een Mountain Hardwear Thru Hiker, waar ik heel tevreden mee ben. Maar die nu compleet op is door volcontinu gebruik.. plm 250 nachtjes denk ik zo.

Vorig jaar wilde ik slagvaardig aan de slag gaan en gelijk een nieuw tentje kopen na terugkeer.. Het kostte me dagen bellen om er achter te komen waar de Mountain Hardwear tenten worden verkocht omdat de vorige importeur de zaak heeft overgedragen.
En dan nog zeggen ze.. bestelt u liever volgend voorjaar!

Zoals je weet, komt van uitstel afstel. Zodoende ben ik met een geleende tent op stap geweest in Italië. Dat liever niet nog een keer, dus wilde ik gelijk een nieuwe tent kopen. Maar nu ben ik dus vergeten wie MHW levert.
Bovendien weet ik niet meer 100% zeker of ik wel de zelfde tent wil, nl. de Thru Hiker.
Andere tenten van MHW die in aanmerking komen zijn de Muir Trail, die een tweeling is van de TH, maar ietsjes groter is en waarvan de zijpanelen dichtgeritst kunnen worden. Ook de vensters kunnen worden afgedicht, zodat de tent ook geschikt is voor slechter weer.

Of ik kan een ander type nemen.. een vergelijkbare tent is de Light Wedge 2 van MHW. Maar ik ben ook getipt op de Kelty Raptor.

Een tent met een grotere voortent lijkt aantrekkelijk, maar als het betekent dat de tent daarmee windgevoeliger of lastiger op te zetten is, dan hoeft het niet van mij... ik kook TOCH niet in de tent en reis vooralsnog in mijn uppie met een 2-persoons tent.

Maar tips zijn welkom.. eisen: zelfdragende constructie (geen 2 hoepels dus), die ook op beton is neer te zetten, goede materialen, een tentluier die precies pas is bijgeleverd, windvast en liefst ook tegen een klein sneeuwbuitje bestand.. Eigenlijk een drie-en-een-half-seizoenentent. Een 3-seizoenentent met wat extra...

Heren, dames... komt u maar met suggesties!

Yvonne

--- --- --- --- --- --- --- --- ---