Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Gezocht rubber kopje - Forum Wereldfietser

Gezocht rubber kopje

Weet iemand waar ik van die flexibele, lichte en onbreekbare kopjes en borden kan kopen?
Die harde dingen van Melanine zijn soms moeilijk te bergen en gaan gemakkelijk kapot.

Bedankt alvast!!

blanche

Hoi!

Heb je hier al eens aan gedacht? http://www.orikaso.com
Opvouwbare borden etc :P
Ik heb ze uitgeprobeerd op het duitse wereldfiets weekend en dat is echt heeeel erg handig: mutifunctioneel, sterk en kompact.

Fiets de wereld (met 2 pannen, 1 beker en een spork),
Whisky

Ik heb gehoord dat die juist weer niet handig zijn.
Ik bedoel het zachte kopje wat je kan oprollen. Daar ben ik naar op zoek.

Blanche

Bedoel je deze? Google dan eens op "opvouwbare mok".

Afbeelding

Geen rubber, en niet opvouwbaar, maar wel een beetje flexibel, en heel heel licht: de mokken en borden in diverse feestkleuren van de IKEA. Iets van 50 gram voor een bord (tip voor Jim).
Wim

@ geluk. Gelukt! Deze bedoel ik!! Nu nog even zoeken naar waar ze te koop zijn.

@ Willem, bedoel je de papieren wegwerp gevallen?

Blanche

die vouwmokjes hebben ze bij idere willekeurige dump/ outdoorwinkel liggen. Heb er zelf ook een heleboel van (maar dan origineel direct van uncle sam.)
Kost iets van 2,50 a 3 euro.

Blanche schreef:@ geluk. Gelukt! Deze bedoel ik!! Nu nog even zoeken naar waar ze te koop zijn

Blanche
Wij gebruiken ze al jaren op vele lange tochten en ze willen maar niet kapot. Zelfs bij veelvuldig gebruik in koude omstandigheden blijven ze heel. We hebben ze uiteindelijk in Nepal aan een gids gegeven die ze heel mooi vond. Mooi excuus om weer een paar nieuwe te kopen. bij de winkelketen met dat beest dat heel sportief aan het rondzwerven is :wink:

PS fijn van deze bekertjes is dat zelf met enkele druppels erin ze dubbelgevouwen weer rustig in je tas kunnen, de druppels blijven mooi in de rand zitten..

Nee ik bedoel kleurige plastic bekers en borden (roze, oranje, geel blauw groen of zo, je koopt ze per regenboog, zodat de kinderen geen ruzie krijgen welke beker/bord van wie is). Heel goedkoop, en het lichtste wat ik ooit gezien/gewogen heb.
Wim

jou serviesgoed is ook meerdere malen bruikbaar wim?

Ja, al jaren in gebruik. Elke creche heeft ze, niet stuk te krijgen... Ik heb net als voorbeeld twee borden en twee bekers gewogen: 230 gram totaal. De borden zijn groot genoeg voor een volwassen warme hap, en de bekers zijn ook prima aan de maat. Voor snoeihete koffie zijn de bekers wat dun (al gaat het best), maar dat geldt natuurlijk voor zowat elke lichtgewicht beker zonder oor.
Wim

Willem Jongman schreef:Ja, al jaren in gebruik. Elke creche heeft ze, niet stuk te krijgen... Ik heb net als voorbeeld twee borden en twee bekers gewogen: 230 gram totaal. De borden zijn groot genoeg voor een volwassen warme hap, en de bekers zijn ook prima aan de maat. Voor snoeihete koffie zijn de bekers wat dun (al gaat het best), maar dat geldt natuurlijk voor zowat elke lichtgewicht beker zonder oor.
Wim
Dan ga ik voor jou bordjes van de Ikea en de opvouwbare beker van hierboevn. Alle kleuren van de regenboog zodat Douwe en ik geen ruzie krijgen :wink:

Blanche