Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Kosten fietsvervoer United Airlines en Lufthansa. - Forum Wereldfietser

Kosten fietsvervoer United Airlines en Lufthansa.

Die 2 maatschappijen werken samen maar hebben andere richtlijnen.
Lufthansa berekent € 80 per enkele reis, United Airlines niets...

We vliegen heen per UA maar de uitvoering geschiedt door Lufthansa.
Weet iemand wat ik kan verwachten?

Kijk eens op de website van de luchtvaartmaatschappij zelf nog beter stuur een mailtje met je vluchtgegevens en vraag naar de voorwaarden voor het vervoeren van een fiets. Volgens mij gelden de voorwaarden van de maatschappij waarbij je geboekt hebt.

Die voorwaarden zijn dus verschillend...
Ik heb de tickets van expedia... die verwijst naar de voorwaarden van de vliegmaatschappijen...

Maar het prijsverschil voor 2 personen is dus gigantisch: 4 x € 80.

Blanche schreef: nog beter stuur een mailtje met je vluchtgegevens en vraag naar de voorwaarden voor het vervoeren van een fiets
:idea: Gewoon ff vragen aan de luchtvaartmaatschappij zelf, mischien een optie?

Kun je niet bij UA zelf boeken?
Je kunt ook een tegen-offerte aanvragen bij de Fietsvakantiewinkel, of heeft die geen UA?

Bedankt voor de suggesties...
Echter ik heb de reis al lang geleden geboekt bij Exp.. Bij UA of een andere maatschappij destijds zelf boeken was extreem duurder...
UA in Frankfurt benaderen of mailen blijkt niet mogelijk omdat ze de uitvoering aan Lufthansa hebben uitbesteed.

Hoi,

Ik heb hetzelfde probleem gehad met Air Canada, BMI en Lufthansa. De conclusie was dat de voorwaarden golden van de maatschappij waarbij je boekte. Dus op een vlucht van Air Canada die uitgevoerd werd door Lufthansa golden de regels van Air Canada ookal waren die anders.

Rick

Heb je bij het boeken van je vluchten bij Expedia geen afspraken gemaakt over het vervoer van je fiets?

Heb je bij het boeken van je vluchten bij Expedia geen afspraken gemaakt over het vervoer van je fiets?
Kun je daar dan afspraken over maken voordat je boekt?
Het is voor ons de eerste keer dat we de fiets meenemen. De volgende keer zal ik die optie zeker meenemen.

Wel vreemd dat Lufthansa en UA bij de samenwerking of fusie(?) de voorwaarden niet op elkaar afstemmen.

Rick schreef:Hoi,

Ik heb hetzelfde probleem gehad met Air Canada, BMI en Lufthansa. De conclusie was dat de voorwaarden golden van de maatschappij waarbij je boekte. Dus op een vlucht van Air Canada die uitgevoerd werd door Lufthansa golden de regels van Air Canada ookal waren die anders.

Rick
Dat betekent dat ik in Frankfurt dus niets voor de fiets hoef bij te betalen maar mogelijk wel bij de terugreis met Lufthansa die door UA wordt uitgevoerd. Nu maar hopen dat ze dan door al die verschillende regels in de war raken...

Heerda schreef:
Rick schreef:Hoi,

Ik heb hetzelfde probleem gehad met Air Canada, BMI en Lufthansa. De conclusie was dat de voorwaarden golden van de maatschappij waarbij je boekte. Dus op een vlucht van Air Canada die uitgevoerd werd door Lufthansa golden de regels van Air Canada ookal waren die anders.

Rick
Dat betekent dat ik in Frankfurt dus niets voor de fiets hoef bij te betalen maar mogelijk wel bij de terugreis met Lufthansa die door UA wordt uitgevoerd. Nu maar hopen dat ze dan door al die verschillende regels in de war raken...
Ik vrees voor je dat er bij het inchecken in Frankfurt een stevige Lufthansa-dame achter de balie zit, die alleen maar Lufthansa-regels kent en hanteert: Regeln sind Regeln!

Ik vrees voor je dat er bij het inchecken in Frankfurt een stevige Lufthansa-dame achter de balie zit, die alleen maar Lufthansa-regels kent en hanteert: Regeln sind Regeln!
Dank zij jouw opmerking zal ik proberen ergens de regels van UA te vinden om die dame daarmee te confronteren.
Ik ga er nog van dromen...

Ik had de informatie uit een draadje van Bert...
ik vind echter:

United Airlines 800-241-6522 www.ual.com 2 bags - <50 lbs, <62" each 1- 45in/
15lbs $85 Europe $75, Japan $95 Handlebars turned, pedals removed. Sign limited liability release. Lufthansa $ 60.

Het kan natuurlijk verouderd zijn.

Heerda schreef:
Ik vrees voor je dat er bij het inchecken in Frankfurt een stevige Lufthansa-dame achter de balie zit, die alleen maar Lufthansa-regels kent en hanteert: Regeln sind Regeln!
Dank zij jouw opmerking zal ik proberen ergens de regels van UA te vinden om die dame daarmee te confronteren.
Ik ga er nog van dromen...
Nog beter is om de regels voor het boeken te achterhalen en zwart op wit d.m.v. e-mail te krijgen van de luchtvaartmaatschappij. Die neem je dan geprint mee naar het vliegveld. Trouwens als je achteraf kijkt naar de prijs van het meenemen van een fiets (dus na het boeken) kan een ticket erg duur uitvallen.

Het best lijkt me toch UA in DLD te bellen en je probleem voor te leggen. Meestal weten de medewerkers dan adequaat antwoord te geven. Je kunt dan altijd nog een schriftelijke bevestiging van de afspraak vragen (zou ik zeker doen, gezien de verwarring en de mogelijk zeer hoge kosten voor fietsvervoer). Op mails wordt vaak minder goed gereageerd.

peter de rijk schreef:Het best lijkt me toch UA in DLD te bellen en je probleem voor te leggen. Meestal weten de medewerkers dan adequaat antwoord te geven. Je kunt dan altijd nog een schriftelijke bevestiging van de afspraak vragen (zou ik zeker doen, gezien de verwarring en de mogelijk zeer hoge kosten voor fietsvervoer). Op mails wordt vaak minder goed gereageerd.

Ik heb gebeld: Antwoord: voor de fietsen betalen we niets extra! Ook niet terug. De fietsen zijn gelijk gereserveerd...

Waarom is dat niet te vinden op internet: omdat het van de vlucht afhangt. Peter ik ben je zeer dankbaar voor je advies om te bellen.

Gefeliciteerd, zoals ik in het begin al zei neem ff contact op met de luchtvaartmaatschappij.

Nog een schriftelijke bevestiging gevraagd?
Vaak zeggen de mensen achter de telefoon en/of de website iets anders dan het grondpersoneel. Altijd handig om dan met een papiertje te kunnen wapperen :wink: (Ik spreek uit ervaring-en)

Blanche

Blanche schreef:Gefeliciteerd, voortaan dan maar voor het boeken doen.

Nog een schriftelijke bevestiging gevraagd?
Vaak zeggen de mensen achter de telefoon en/of de website iets anders dan het grondpersoneel. Altijd handig om dan met een papiertje te kunnen wapperen :wink: (Ik spreek uit ervaring-en)

Blanche
Bedankt voor je meebeleven...
Ik heb niet om een schriftelijke bevestiging gevraagd.
We vliegen zondag al. Dat doe ik zeker volgend jaar maar dan voordat ik geboekt heb.
Heerda schreef:
peter de rijk schreef:Het best lijkt me toch UA in DLD te bellen en je probleem voor te leggen. Meestal weten de medewerkers dan adequaat antwoord te geven. Je kunt dan altijd nog een schriftelijke bevestiging van de afspraak vragen (zou ik zeker doen, gezien de verwarring en de mogelijk zeer hoge kosten voor fietsvervoer). Op mails wordt vaak minder goed gereageerd.
Ik heb gebeld: Antwoord: voor de fietsen betalen we niets extra! Ook niet terug. De fietsen zijn gelijk gereserveerd...

Waarom is dat niet te vinden op internet: omdat het van de vlucht afhangt. Peter ik ben je zeer dankbaar voor je advies om te bellen.
Drie jaar geleden ook met UA naar Amerika gevlogen. Je kon de fiets toen gratis meenemen (beneden 23 kg). Tegenwoordig rekenen ze 150 euro enkele reis voor een fiets dus 300 euro voor een retourtje. Deze regel geldt sinds kort (nov. 2008) en staat ook op hun website onder bagage. Daarom British Airways gebeld en daar kun je nog wel kosteloos de fiets meenemen naar Amerika (beneden 23 kg).
Tot nu toe heb ik zonder problemen fietstassen laten zitten (wel extra vastmaken aan fiets met touw en tape). Ook bidons en mijn BOB-wieltje aan de fietst vastgemaakt. Fiets verpakt in hoes of kartonnen doos.
Albert Tangerman