Additionally, paste this code immediately after the opening
tag:Kun je daar dan afspraken over maken voordat je boekt?Heb je bij het boeken van je vluchten bij Expedia geen afspraken gemaakt over het vervoer van je fiets?
Dat betekent dat ik in Frankfurt dus niets voor de fiets hoef bij te betalen maar mogelijk wel bij de terugreis met Lufthansa die door UA wordt uitgevoerd. Nu maar hopen dat ze dan door al die verschillende regels in de war raken...Rick schreef:Hoi,
Ik heb hetzelfde probleem gehad met Air Canada, BMI en Lufthansa. De conclusie was dat de voorwaarden golden van de maatschappij waarbij je boekte. Dus op een vlucht van Air Canada die uitgevoerd werd door Lufthansa golden de regels van Air Canada ookal waren die anders.
Rick
Ik vrees voor je dat er bij het inchecken in Frankfurt een stevige Lufthansa-dame achter de balie zit, die alleen maar Lufthansa-regels kent en hanteert: Regeln sind Regeln!Heerda schreef:Dat betekent dat ik in Frankfurt dus niets voor de fiets hoef bij te betalen maar mogelijk wel bij de terugreis met Lufthansa die door UA wordt uitgevoerd. Nu maar hopen dat ze dan door al die verschillende regels in de war raken...Rick schreef:Hoi,
Ik heb hetzelfde probleem gehad met Air Canada, BMI en Lufthansa. De conclusie was dat de voorwaarden golden van de maatschappij waarbij je boekte. Dus op een vlucht van Air Canada die uitgevoerd werd door Lufthansa golden de regels van Air Canada ookal waren die anders.
Rick
Dank zij jouw opmerking zal ik proberen ergens de regels van UA te vinden om die dame daarmee te confronteren.Ik vrees voor je dat er bij het inchecken in Frankfurt een stevige Lufthansa-dame achter de balie zit, die alleen maar Lufthansa-regels kent en hanteert: Regeln sind Regeln!
Nog beter is om de regels voor het boeken te achterhalen en zwart op wit d.m.v. e-mail te krijgen van de luchtvaartmaatschappij. Die neem je dan geprint mee naar het vliegveld. Trouwens als je achteraf kijkt naar de prijs van het meenemen van een fiets (dus na het boeken) kan een ticket erg duur uitvallen.Heerda schreef:Dank zij jouw opmerking zal ik proberen ergens de regels van UA te vinden om die dame daarmee te confronteren.Ik vrees voor je dat er bij het inchecken in Frankfurt een stevige Lufthansa-dame achter de balie zit, die alleen maar Lufthansa-regels kent en hanteert: Regeln sind Regeln!
Ik ga er nog van dromen...
peter de rijk schreef:Het best lijkt me toch UA in DLD te bellen en je probleem voor te leggen. Meestal weten de medewerkers dan adequaat antwoord te geven. Je kunt dan altijd nog een schriftelijke bevestiging van de afspraak vragen (zou ik zeker doen, gezien de verwarring en de mogelijk zeer hoge kosten voor fietsvervoer). Op mails wordt vaak minder goed gereageerd.
Bedankt voor je meebeleven...Blanche schreef:Gefeliciteerd, voortaan dan maar voor het boeken doen.
Nog een schriftelijke bevestiging gevraagd?
Vaak zeggen de mensen achter de telefoon en/of de website iets anders dan het grondpersoneel. Altijd handig om dan met een papiertje te kunnen wapperen (Ik spreek uit ervaring-en)
Blanche
Drie jaar geleden ook met UA naar Amerika gevlogen. Je kon de fiets toen gratis meenemen (beneden 23 kg). Tegenwoordig rekenen ze 150 euro enkele reis voor een fiets dus 300 euro voor een retourtje. Deze regel geldt sinds kort (nov. 2008) en staat ook op hun website onder bagage. Daarom British Airways gebeld en daar kun je nog wel kosteloos de fiets meenemen naar Amerika (beneden 23 kg).Heerda schreef:Ik heb gebeld: Antwoord: voor de fietsen betalen we niets extra! Ook niet terug. De fietsen zijn gelijk gereserveerd...peter de rijk schreef:Het best lijkt me toch UA in DLD te bellen en je probleem voor te leggen. Meestal weten de medewerkers dan adequaat antwoord te geven. Je kunt dan altijd nog een schriftelijke bevestiging van de afspraak vragen (zou ik zeker doen, gezien de verwarring en de mogelijk zeer hoge kosten voor fietsvervoer). Op mails wordt vaak minder goed gereageerd.
Waarom is dat niet te vinden op internet: omdat het van de vlucht afhangt. Peter ik ben je zeer dankbaar voor je advies om te bellen.