Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Giant Great Journey: ervaring? - Forum Wereldfietser

Giant Great Journey: ervaring?

Ha fietsers / infobronnen,

Jullie kennis en ervaring gevraagd voor het volgende:
Ik ben op zoek naar een geschikte fiets voor mijn vriendin, met wie ik later dit jaar voor langere tijd (maandje of 6) een tocht start (Myanmar, Laos, Cambodia, Maleisie…). We wonen in China(Yunnan) en dat maakt het aanbod voor dit doel er niet erg ruim op denk ik. Hong Kong en Taiwan zijn voor ons wel ‘dichtbij’ en na wat speuren blijkt Giant daar (als enige merk) nogal wat keus te bieden.

Concreet: heeft er iemand ervaring met de (2008) Giant Great Journey (1.0)?

De zoekfunctie op dit forum leverde nog niets op.

Is dit een fiets die jullie, uiteraard na testen op ‘lekker voelen / fietsen’, met misschien wat vervangingen, geschikt vinden voor deze tocht? Bij aanpassingen denk ik onder andere aan: stalen dragers, andere banden(Continental? Schwalbe is hier denk ik niet verkrijgbaar). Wat ik verder aan tassenspul kan vinden weet ik niet.

U begrijpt: alle info hieromtrent is wenselijk. Misschien heb ik hier iets over het hoofd gezien en zijn er in de omtrek (Kunming?) prima alternatieven voorhanden.

Alvast veel dank.

Peter

Moderated: zeer lange link verwijderd

Wat de fiets betreft heb ik geen ervaring. De onderdelen die je evt wilt vervangen zoals een drager en banden kun je toch ook via het net bestellen of via de fietswinkel?

... is er werkelijk niemand die mij ook maar een klein beetje op weg kan helpen?
Moderators; is dit soms niet de juiste plaats op het forum? Azie wellicht?

Ik houd nog steeds hoop op wat hulp...

Groet,
Peter

Peter Mulder schreef:het gaat dus om deze tweewieler:

http://www.giant-bicycles.com/en-IN/bik ... 623/30377/
zo te zien matige wielen en een verende voorvork uit de prijsklasse 'liever niet'

Sorry, ik was op reis.. Je wilt blijkbaar ter plekke een fiets kopen, en dan heb je misschien niet veel keus. Als je dit hier zou willen kopen zouden ik inderdaad ook zeggen nou nee misschien liever liever niet (maar meer dan een plaatje hebben we niet, want dit is geen model voor de Nederlandse markt). Zeker niet omdat je nu ook niet echt een rondje Zuiderzee of zo wilt gaan maken.
Willem