Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Welke fietstas aan het stuur - Forum Wereldfietser

Welke fietstas aan het stuur

Er is nog ruimte aan het stuur en ik zoek nog een niet te opvallend(kleur zwart of donker) fietstas, waarop een kaart(bovenzijde) is te bevestigen. Het zou een stevige tas moeten zijn die niet onmiddellijk gaat hangen met enig gewicht. Ik heb er zelf twee maar de één is niet handig; alles valt er gemakkelijk uit en de andere heeft een groene kleur. Of zou zo'n polyester tas zijn te verven? Wie advissrt?

Ik heb een Vaude Komeet II. Zit binnenin een stalen band om de vorm te behouden gaat aan de bovenkant open, is waterdicht, en de kaartlezer is lekker groot, dus je hoeft niet om de haverklap je kaart eruit te halen omdat je anders van de kaart af rijdt.
Maar die van Ortlieb zijn denk ik ook wel goed.

Wij hebben de Ortlieb Classic. Fijne tas en als je ziet wat we er allemaal in proppen, zonder dat deze gaat 'hangen'! Ook een handige schouderband zodat we deze altijd meenemen naar -in gelegenheden en restaurants- binnen. - i :wink:

Iedere stuurtas met een Click-Fix-systeem van Rixen und Kaul (Agu en Vaude) of het 'eigen' Ortlieb Click-Fix systeem, zou niet moeten gaan hangen. Cordo maakt een goedkope stuurtas (niet waterdicht) met het Click&Go systeem. Ook dat gaat niet hangen, maar is wel minder degelijk.

Anders kun je misschien een push-up voor je huidige stuurtas maken :lol:

Ik heb een Ortlieb Stuurtas.

Voordelen:
- stevig
- goed bevestigingssysteem

Nadelen:
- klitteband van kaarthouder is steeds 'wurmen'
- kaarthouder zit alleen vooraan vast, zodat deze met sterke wind mee voor over klapt

Hoi Willem,

er is een foefje dat je je Ortlieb-kaarthoes zo vastzet, dat hij niet klappert. Ga maar eens puzzelen :lol:

(het is namelijk nogal lastig om dat te omschrijven, of laat het je Ortlieb dealer uitleggen :wink: )

Hoi Eric, er zijn idd meerdere oplossingen mogelijk, zoals Ducktape of een elastiekje. Maar dan nog lijkt het me redelijk dat Ortlieb er zelf iets voor had bedacht.

Dat klopt, je kunt het normale kaarthoesje gebruiken zonder hulpmiddelen! Dus gewoon met je huidige tas en kaarthoes moet het lukkken. De drukker doe je onder de klep door, nou zoiets. Lastig om uit te leggen hoor.

nadeel van de ortliebs die ik heb gezien is dat je de kaarthouder wel kan vastklikken, maar dan de tas niet meer open kan.

Vaude "stuurtas groot" hangt ook aan mijn stuur, hangt niet door (dankzij dat handige kabeltje en frame, dat elke goede stuurtas zou moeten hebben)

Ik heb altijd met Agu gereden, ben daar nog steeds tevreden over, maar hier op het forum zitten precies voornamelijk Ortliebers en Vauders ?
Enige reden om die 2 merken boven Agu te verkiezen ?

jansenius schreef:Ik heb altijd met Agu gereden, ben daar nog steeds tevreden over, maar hier op het forum zitten precies voornamelijk Ortliebers en Vauders ?
Ja, ze zijn waterdichter.
Ik gebruik echter toch een Agu Quorum tas omdat die groter is en omdat hij gemakkelijker onderweg open en dicht gaat. Ik heb eens een Ortliebstuurtas gehad en daarvoor had ik twee handen nodig om hem open en dicht te krijgen.
Leon

ik heb een agu cwt tas, en voor de rest ortlieb.

de cwt heeft onder de klep nog een rolsluiting, die ik eigenlijk enkel als extra diefstal beveiliging gebruik.

verder is hij wel mooi stabiel op een rixen kaul met slr camera er in enzo.

kortom: ik ben tevreden (koopje bij lbs, dus maar ineens gekocht)

ik heb een goedkope stuurtas gekocht bij hallfords vorig jaar, ééntje met klik fix systeem, en kaartmapje,
gaat totaal niet hangen, zou niet waterdicht zijn, maar we hebben er vorig jaar tijdens de vlaanderen fietsroute niks water in gehad en geloof me, het heeft met momenten gegoten :(

Leon schreef:
jansenius schreef:Ik heb altijd met Agu gereden, ben daar nog steeds tevreden over, maar hier op het forum zitten precies voornamelijk Ortliebers en Vauders ?
Ik gebruik echter toch een Agu Quorum tas omdat die groter is en omdat hij gemakkelijker onderweg open en dicht gaat. Ik heb eens een Ortliebstuurtas gehad en daarvoor had ik twee handen nodig om hem open en dicht te krijgen.
Leon
:D aha-Erlebnis :D
Je moet soms het pluspunt door een ander horen noemen, om het te beseffen.
Inderdaad, ik slaag erin om op een volbepakte fiets met één hand aan het stuur, en met de andere hand m'n agu quorum tas te openen, een koekje te pakken, en de tas weer te sluiten, al rijdende.
Wreed makkelijke sluiting van die agu quorum !

Mijn Ortlieb stuurtas kan ik ook met 1 hand openen.

Leon schreef:
Leon
Agu heeft - naast de niet-waterdichte Quorum-serie - ook een waterdichte stuurtas: de Agu XRain 820. Ik gebruik 'm inmiddels een jaar of twee tot volle tevredenheid.

Gerd

GerdC schreef:
Agu heeft - naast de niet-waterdichte Quorum-serie - ook een waterdichte stuurtas: de Agu XRain 820. Ik gebruik 'm inmiddels een jaar of twee tot volle tevredenheid.

Gerd
Kijk aan, hebben ze het na dertig jaar bij AGU eindelijk voor elkaar een waterdichte fietstas te maken?

Ik heb een zwarte AGU Yamaska 420 KF stuurtas met een klickfitsysteem op het stuur. Er zijn erg weinig andere merken, die het klickfitsysteem los verkoopt. Op mijn andere twee fietsen heb ik hetzelfde klickfitsysteem gemonteerd. Ik gebruik de stuurtas dagelijks naar mijn werk, zoals broodtrommeltje, Francien's kattenagenda, USB-stick, Simson-doosje en zo meer. De kaarthoes gebruik ik nooit en is eraf gehaald. Landkaarten gaan bij mij altijd onder de snelbinder.
Maar de klitteband van de deksel "pakt" niet erg goed.

Ik ken alleen maar

Kwik-fit auto-matrialen

of

Klick-fix voor stuurtassen :lol:

ik heb een koga randonneur, met een selego stuur. Is het mogelijk dat op dit stuur geen ortlieb stuurtassen passen? Want op de site vind ik maar 1 soort bevestingssysteem en dit werkt precies niet voor dit stuur.