Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Treinreis Venetie-Bregenz - Forum Wereldfietser

Treinreis Venetie-Bregenz

Begin juni willen wij de route Bregenz- Venetie fietsen van Reitsma. We hadden het plan om per auto naar Bregenz te rijden en daar de route op te pakken. Moeten we de terugreis per trein bespreken of is het mogelijk op de bonnefooi de terugreis per trein te maken? Het is de eerste keer dat we in Italie gaan fietsen, we zijn Duitsland gewend en daar kan je altijd de trein pakken. Ik heb al gekeken op de site van de treinreiswinkel en daar geven ze routes aan via Milaan en Chur (stuk per bus) of via Verona (12 uur wachten) en dan de Brenner of via Villach (helemaal om). Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben?
Groetjes Anneke.

Hoi,

Wij konden twee jaar terug nog rechtstreeks met de trein van Venetie St. Lucia naar Basel (we fietsten Benjaminse), zat even te zoeken op de DB site maar kan deze trein nu niet meer vinden.

Ik me voorstellen dat je de auto niet in Bregenz maar in Zurich parkeert, heen de rechtsreekse trein van Zuerich naar Bregenz neemt, en terug de rechtsreekse trein van Venezia Mestre/St. Lucia weer naar Zuerich. Scheelt overstappen en omslachtige routes, lijkt mij wel zo relaxed :)

Het zijn dan echter wel EC treinen, waar je sowieso voor moet reserveren, maar dat zou ik zelf ook altijd doen, en moet toch ook kunnen. Ik neem tenminste aan dat je weet wanneer je wil vertrekken en ook weer op een bepaald moment terug wil zijn?

Roef

Hoi Roef,

Bedankt voor je reactie. Aan jouw idee hadden we zelf helemaal niet gedacht.We zullen er dit weekend over nadenken en dan eventueel stappen ondernemen. Ik ben ook nog langs geweest bij de treinreiswinkel in Leiden en daar zeiden ze dat het goed te doen was om vanuit Venetie terug te "boemelen". Dat zou in een dag te doen zijn. Maar ja, dan heb je wel al dat gedoe met overstappen en misschien een lastige conducteur die de fietsen niet mee wil hebben. Dus voor jouw idee is echt wel wat te zeggen. Aan de andere kant vinden we het ook wel prettig dat er niets vast ligt wat betreft reserveringen. Je bent dan helemaal nog vrij om te doen wat je wilt. Bijvoorbeeld eerder naar huis bij erg slecht weer,of de route wordt toch opeens anders. We zijn wel geen echte wereldfietsers, maar het avontuurlijke bij onze reizen is dat je niet precies weet hoe alles gaat lopen. In ieder geval heel hartelijk dank voor je reactie.

Groetjes Anneke.