Additionally, paste this code immediately after the opening tag: 2e hands brooks zadel - Forum Wereldfietser

2e hands brooks zadel

hallo wereldfietsers,

ik lees regelmatig dat een leren brookszadel eigenlijk het beste zadel is dat je als wereldfietser kan hebben omdat het precies naar je kont gaat vormen

nu vroeg ik me af gebeurt dat ook bij een 2e hands zadel of vormt die niet meer correct mee, en is een 2e hands leren zadel dus geen goed idee?

alvast bedankt

Opnieuw aanspannen en invetten en dan inrijden. De levensduur is wat korter omdat je het niet zo vaak meer kan aanspannen, maar verder maakt het weinig uit. Als er zorg voor gedragen is, is het nog steeds een heel goed zadel.

De anatomie van de vorige eigenaar is er natuurkijk niet uit en of je die er helemaal uit krijgt met aanspannen zal de praktijk moeten doen uitwijzen. Maar als dat betekent dat er daarna niks meer valt aan te spannen omdat je daarmee op je max zit, zou ik meteen voor een nieuwe gaan, want je kunt er dan toch niks meer mee. Ik heb het een keer gehad met een gewoon Brooks stadsfiets zadel, en dat reed voor geen meter.

Mijn eerste Brookszadel was tweedehands, net als de fiets waarmee ik hem kocht. Ik heb daar nimmer last mee gehad. Het zadel was vanaf dag 1 comfortabel.

Je kan ook geluk hebben met Brooks. Voor sommige mensen is het inrijden echt wel lastig. Mijn vrouw bijvoorbeeld is het zadel na 1000 km pas gaan waarderen en heeft diverse keren op het punt gestaan om het zadel er af te gooien. Als je zo'n zadel met 500 Km gebruik op de kop tik :wink:

Haike schreef:De anatomie van de vorige eigenaar is er natuurkijk niet uit en of je die er helemaal uit krijgt met aanspannen zal de praktijk moeten doen uitwijzen.
Dat laatste is naturlijk waar, al wordt m.i. dat heel persoonlijke ook wel overdreven.
Leon