Additionally, paste this code immediately after the opening tag: lampje - Forum Wereldfietser

lampje

Voor mijn vakantiefiets heb ik bewust niet gekozen voor een (naaf)dynamo en een koplamp omdat ik er zelden 's avonds mee zal fietsen.
Maar zelden is niet nooit en ik zoek nog wel iets.
Ik hoop dat iemand me hiermee kan helpen en heb de volgende wensen:

- Moet eraf te nemen zijn.
- Moet ook als zaklampje gebruikt kunnen worden.
- Moet op batterijen werken
- Met het liefst op voorvork, lowrider of stuurpen te monteren.
- Niet al te groot.
- Maar geen accu systeem en ook geen hoofdlamp aub.

Ik heb het forum al wel afgezocht en heb niet direct wat kunnen vinden. Als je bij de web-winkels kijkt zijn er mogelijkhedne genoeg, maar ik wil graag gebruik maken van de kennis en ervaring hier.

Heb je een systeem waar je tevreden over bent, zeg het me dan.

Alvast bedankt.

hallo Hans!

Op mijn vakantiefiets (koga WT) zit ook geen naafdynamo, maar wel een gewoon lampje op batterijen, dat er heel makkelijk af te nemen is, en eigenlijk het perfecte zaklampformaat heeft. Het heeft 3 LEDjes en werkt op 2 AA batterijtjes. Het is een type fietslicht waar je zelf ook wat mee ziet, ipv alleen gezien wordt.
Het gaat om de Cateye HL-EL135. Ook qua prijs valt dit lampje heel goed mee.


Mvg!
SanderVdM

ik heb een B&M zijdynamo en fly iq, als afleembaar heb ik een hoofdlamp.

BBB heeft een paar mooie afneembare geloof ik, verder kan je mijn hoofdlamp (petzl tikka XP) ook ergens op klikken, er is een soort bevestigingssysteem voor op helm en rond buizen geloof ik, misschien handig?

Hans,
Ik heb ook een cateye HL-EL135 op mijn santos travelmaster. Met en aparte beugel (te koop bij cycletrend in groningen) kun je het lampje bevestigen op de voorvorkkroon als je dat zou willen.
groet, roosje

Hans,

Ik had zelf dezelfde keuze gemaakt. De fiets was aangeschaft voor de vakantie en wat fiets ik dan in het donker. Maar ja die nieuwe fiets is echt veel fijner dan de oude. En zo ging ik er ook mee naar het werk.
Ik heb diverse lampjes geprobeerd. Oorspronkelijk had ik ledverlichting met 1 ledje. Je wordt wel gezien door het verkeer maar zelf zie je niets op de weg.

http://www.wereldfietser.nl/phpbb/viewt ... ght=#52460

B&M Ixion IQ bevalt me inderdaad het beste.

De HEMA heeft een aardige voor niet te veel geld. Degelijker dan de Cateye's en waterdicht(!), makkelijk af te nemen en goed te gebruiken als zaklamp. Geeft nog redelijk wat licht ook....

Hi,

heb zelf alweer een behoorlijk aantal lampjes versleten. De Cateye's heb ik allemaal weg gedaan (rond archief..) vanwege de "kwaliteit", beetje jammer want ze zijn niet goedkoop.

Heb nu een lampje van BBB, de ultrabeam. Deze werkt erg goed, behoorlijk licht en degelijk, maar wel voor Urban gebruik. Erg mooi is de alloyhead, deze heeft een erg degelijk aluminium huis en een stevige drukknop op de achter zeide (en is goed te gebruiken als zaklamp).

Verder heb ik sinds een tijdje een B&M Ixon IQ, zeer tevreden over, geeft meer licht dan een setje mirage evo x... en ik kan er prima accu's mee laden.

Grtz

Bas
Ik heb inderdaad de Cateye HL-EL135 gekocht.
Is klein, licht, geeft goed licht en kan gemakkelijk op verschillende plekken gemonteerd worden. Het enige nadeel is dat als je hem in de tas hebt, hij per ongeluk makkelijk aan kan gaan en dan de batterijen leeg trekt.